Dagens middag; Torsk i ugn med chili och räkor



Det här behöver du till 4 portioner:

  • 2 paket frusen torsk (eller sej, kolja etc)  400 gram
  • 2 dl frusna räkor
  • 2 dl grädde
  • 1 tsk sambal oelek (mer om man vill ha starkare chili smak)
  • salt, peppar, dill
  • mandelflarn

Olja en ugnsfast form och lägg de frusna fiskarna i den. Krydda fisken lite med alla kryddorna. In i Ugn på 200 grader ca 15 minuter. Tillred medan en blandning med grädde & sambal oelek, blanda i av alla kryddorna tills det smakar bra. Ta ut fisken ur ugnen och häll över gräddblandningen. Strö över räkorna samt mandelflarn. Ugn i ytterligare 10-15 minuter.

Servera med en sallad och/eller ris,potatis!



Maten var sådär. Antar att utan ris blir det lite "tomt". Jag hade bara lite gurka till och eftersom såsen var rinnig så blev det mer som fisk & räkor med gurka :)

Men Fredrik och ungarna gillade det, så därför lägger jag upp receptet även till er.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


micaela ♥måns09♥

vad roligt att du gillar min blogg =)

då blir jag glad när jag får höra sånna saker..



Hoppas allt är fint med familjen..



ha en bra kväll

2010-01-27 | 18:51:57
http://majjssan.blogg.se/