dagens lunch!

Vet inte om ni är intresserade av att följa med på min GI-resa, återigen?

Däremot är det kanon för mig själv att kunna blicka tillbaka och få ytterligare inspiration, av exempelvis gamla recept och dyl. Så tyvär får ni inget val :) Jag kommer blogga en del om GI i alla fall, speciellt nu när jag har en "kämpar-kompis" att dela allting med.

Är SÅ glad att du frågade gumms! Blir lite av en "tävling" oss emellan, för att vi ska kunna lyckas hålla modet uppe! Går vi ex upp ett par kg, får vi "böta" 100 kr till den andra. Lite skoj och inte alls så allvarligt som det kanske låter. KUL, ska det vara! :D


Tänkte därför uppdatera er om dagens lunch!



En Ungnsbakad, välkryddad, laxfile med stekt paprika och lök. En citron (citron sänker GI värdet på en hel måltid) och en sås/röra gjord på creme fraiche, salt, salladskrydda och en halv, väl mogen, avokado. Smarrigt värre!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Madde

Bra att du fortsätter med det, snart kommer våran bebis och efter det kan jag behöva lite inspiration för att komma ner i vikt.

kram

2010-01-04 | 20:53:46
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
maria

ja det såklart! Jag brukar använda dina recept, du gör verkligen bra mat=)Jag har börjat gi:a igen efter julens härligheter. Jag mår alltid så bra av gi mat och kilorna bara rinner av utan att behöva vara hungrig.



O du är jätte duktig med din gi. verkligen inspirerande=)=)=)

2010-01-04 | 21:14:04
http://ekersens.blogg.se/
Emelie

Hejsan!

Åh jag blir så sugena tt börja med GI igen! Jag körde ju det i början av förra året och jag bara rasade i vikt! Håller med föregående skrivare, att man får sätta igång när bebisen kommit. Blir nog mycke barnvagnspromenader med bebis och hund;)

Ja nu är det bara 69 dagar kvar, helt otroligt! Känns som om det var i går som jag testade positivt! Nu börjar magen växa ordentligt och man vaggar fram. Har dock problem med foglossning och domnande händer vilket e väldigt jobbigt! Foglossningen kommer och går dock, men har ju blivit sjukskriven! BF för oss är den 12 mars!! Längtar så otroligt mycket och nu längtar man efter att få flytta så man kan ställa in vagga och vagnen i lägenheten för att bädda!! Och tvätta kläder:)

Vi ska flytta i mitten på januari! Så vi har börjat packa och greja!!



Låter roligt det du håller på med, jag älskar att arbeta i butik! Vill nog jobba med det efter mamma ledigheten men är också inne på gruppboende.



Hi hi nej då har ju redan två;) Kanske kommer senare sen. Hus är en dröm för oss också.. Vi flyttar ju till en 2:a nu också men vi kommer bå där ett tag och förhoppningsvis blir det hus sen. Man klarar ji sig i en 2:a med ett barn ett tag:)

Ha det bäst! Kramis

2010-01-04 | 22:21:35
http://emelieidafriberg.blogg.se/
Agnieszka- mamma till 2

Jag tycker det är jättebra att du skriver om maten, för jag är så kass på att laga mat... men så idag prövade vi kycklingen som ni åt här om dagen, och den var supersmarrig!



kramis

2010-01-04 | 22:40:50
http://agnieszka.blogg.se/
Carolina

Jag vill gärna fortsätta läsa - recept är urkul, älskar att testa nytt - och extra skoj när det är bra mat också!

2010-01-05 | 00:22:44
http://carolina1979.se
Geshiia - Mamma till två pojkar

Klart du ska ha kvar detta med GI alltid hjälper/lockar du någon annan till att börja med GI. :)



Btw jag är bara lite nyfiken på dina tävlingar.. när ska du dra vinnare? eller har jag missat de tro? :)

2010-01-05 | 01:02:28
http://geshiia.blogg.se/
emelie

Heja dig!! fortsätt med tipsen!!

2010-01-05 | 08:27:38
Evelina

Åh vad gott med lax! Längsen jag åt det! Nu fick jag bra tipd inför morgondagens middag=) Tipsade föresten en kollega om dig i dag,. Hon är ute efter ett halsband med hennes barns namn på, så hon fick adressen hit och till NoN :)

2010-01-05 | 16:39:37
http://evelinalinnea.blogg.se/