Dagen

Idag har vi mest myst hemma. På morgonen fick vi besök av Ninnis dagiskompis, med mamma och lillasyster. Supertrevligt! SÅ kul med lite nya vänner :) När de dessutom bor i närheten och har barn på samma dagis som en annan, är det ju bara ännu bättre!

De for hem till sig lite efter lunch, efter mycket bus och fika i form av fruktsallad, och vi här hemma passade på att äta lite mellis.



Jag tog en fullkorns smörgås, innehållandes ett flertal frön och nötter, med lite smör, några krispiga salladsblad och lite makrill. Supersmaskens, faktiskt! :)



När jag ändå är igång kan jag ju visa er dagens middag;

En köttgryta med kött, grädde, purjolök & champinjoner. Och så kryddor förstås :) En återkommande favorit här hemma. Enkelt, billigt och gott! :)

Till det hade jag gurkskivor och svagt stekta squashskivor. Smarrigt!



Annars har dagen mest lunkat på i lugn takt. Underbart skönt! Nu på kvällskvisten fick ungarna bada, innan de stoppades i säng. Båda somnade utan problem. Härligt..



Nu är det förresten snart dags att låta Neo flytta in till Ninni på natten. Testa, kan man ju i alla fall. Funkar det inte så får han såklart sova vidare i vårat sovrum, men det hade ärligt talat varit skönt att bara kunna läsa en bok innan man somnar. Att kunna kolla lite på tv eller att småtjöta lite innan man far till drömmarnas land.


Nån som har barn som delar rum? Hur gjorde ni? Ge mig gärna alla tips ni har :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jonna

Theo och Thilda delade rum när vi bodde i lägenheten. Tar säkert ett tag innan de vänjer sig men sen kommer det säkert gå super, gäller bara att ha lite tålamod =)

2010-01-05 | 20:46:10
http://jonnaa.blogg.se/
Carolina

Vi mår bra hela familjen, Bella håller på att få de stora framtänderna så hon är lite kinkig - men det går ju över! ;) Vad kul att du är med i tävlingen - blev lite förvånad, med tanke på vad du sagt tidigare! ;)



Jag längtar också tills vi kan flytta in Isabella till Olivers rum, att få lite "egentid" i sitt eget sovrum - tänkte vi ska prova runt när hon fyller 1 år (i februari) - det var då Oliver fick ett eget rum, så får vi se hur det går... i värsta fall får hon väl flytta tillbaka ;) kram!

2010-01-05 | 20:51:39
http://carolina1979.se
tarja

Jag delade rum med min stora syster och sen senare med lillebror. Det funkade fint! Men jag tror inte mina storasyster uppskattade det lika mkt som jag. Fast vi sov ju bara i våra rum... lekte gjorde vi överalllt i huset och utomhus...

2010-01-05 | 21:07:22
http://lillamammabitchen.blogg.se/