Tisdag = Vägdag

... för 31:a gången hoppade jag upp på vågen, för att sedan anteckna i min bok. Med frukost i magen (duuumt att jag glömmer att jag INTE ska äta innan!) så blev det i alla fall -0,5 kg denna veckan.

Lätt att bli besviken när man är "van att det är mer", men man får ju absolut inte glömma bort att minus 0,5kg ändå är, just minus 0,5 - jättebra, och det är ju det man rekomenderas gå ner -max- i veckan, för att sedan kunna hålla sin vikt.

Jag i januari 09..

Jag, nu :) i september 09 alltså... Lite skillnad ser man väl ändå? (har tyvär ingen helkroppsbild - ännu... ska leta..)


Hur som helst så börjar det närma sig ett ettårsjubeleum. Kan man kalla det det? :) Ett år sedan jag började min kamp mot de där envisa kilona, ja faktum är att jag faktiskt väger 3 kg mindre nu - än för tre år sedan, då jag träffade Fredrik. Innan Ninni & Neo-bus ens var påtänkta :) 

Sen att propotionerna (stavas?) inte är som förr, det är ju en annan femma :p


Tufft ändå, hur man kan sitta här snart ett år senare och väga så otroligt mycket mindre - än då. Det är en härlig känsla. Ett underbart faktum, som jag minsann ska suga lite extra på ikväll..


Minus 15,6 kg totalt alltså. Kan inte nämnas för ofta! :D *sporrar mig själv


Bmi:et har sjunkit 6,6 steg neråt och midjemåttet är 7 cm mindre
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jenny

Härligt! Duktig du är :) Vilken skillnad på bilderna! Själv har jag panik över att gå upp mina kilon igen som jag precis kämpat mig ner (eller ja en del, inte allt....) men men lite får jag nog räkna med att gå upp nu när jag är gravid igen!



Hoppas ni har en fin kväll :) Kram Jenny

2009-09-22 | 21:02:44
http://jennyn.blogg.se/
Johannes

Hej kusin :)



Håller med dig om recepten, det är synd för jag hade gärna snott några av dig också :)

Ja precis, man får vara glad för det lilla.. det är ju en bit på vägen i alla fall :D

Grattis till din vecka också! Bra jobbat!! :D



Hehe, du behöver inte skämmas.. ska jag vara helt ärlig så har jag inte koll på era födelsedagar heller :(



Ha det fint! Kramkram

Marlene

Du är SÅ duktig!! Önskar jag själv kunde finna energin till att börja med GI:n igen. Vet att om man väl börjat så brukar det flyta på rätt bra, men det är detdär första steget som känns så grymt jobbigt... :(

Grattis till minuset!

Kram

2009-09-22 | 22:40:42
http://solkatt.wordpress.com
Anonym

Hej :)

Jag har nu en tävling där du kan vinna en årsförbrukning av garnies senaste hudvårdsprodukt - Pure Active.

20 produkter till ett värde av 1500:- kan bli dina :)



Vad gärna med :



http://millahoman.blogg.se/2009/september/draft-sept-22-2009.html

2009-09-23 | 01:21:20
Johanna

Vilken skillnad Lina! Du är så sjukt duktig och jag beundrar det enormt! Vilken järnvilja du har, och att du kan lyckas sköta det så bra med 2 barn, företag och allt annat! Jag vill bara säga det igen: DU ÄR SÅ JÄKLA DUKTIG! Stor kram från mig!!

2009-09-23 | 07:41:21
http://johannala.blogg.se/
Madde

Du är verkligen jätteduktig:-)

2009-09-23 | 11:00:25
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Hondjur

Duktiga, duktiga du gumman!! Helt fantastiskt gumman! Kämpa på! Det ger ju verkligen resultat! :)

Och förresten.. Neo.. Låg inte han nyss i magen? Kan det där verkligen vara din Lilla bäbis eller har du bytt med någon annan? -ler- Tiden går vansinnigt fort. Och dina barn blir bara sötare och sötare! Iih! Kram på Er gumman!!

2009-09-23 | 12:47:11
http://sagoelin.blogg.se/
Tova

Hehe ja, det kan vara fruktansvärt bedrägligt att väga sig efter man nyss ätit :P

själv kan jag variera FLERA KILON under ett dygn... helt sjukt! :O

Så, återigen - vågen är faktiskt inte den bästa mätaren ;) (utom i ett långt tidsperpektiv förstås)

Lycka till med din kamp, du verkar ju ha gjort stora framsteg! Och ser jättefin ut!

Kramar

2009-10-01 | 13:16:48
http://www.metrobloggen.se/trasslet