Ond tunga & mumsig mat :)

Vi har precis ätit mumsig middag.. 
 


Ninni biter sig i tungan varannan måltid, undrar varför? Stackarn. Idag ville hon i alla fall se hur det såg ut - och eftersom jag hade kameran i högsta hugg, för att fota min mat, så fotade jag även stackars lilla tungan.. :)

Man skulle kunna tro att det blev bättre när Ninni fick se bilden, men ikke. Tvärtom, då hon utbrast "blooooood"... och tårarna sprutade ännu mer än tidigare.. LyckaT!



Idag blev det i alla fall min mammas recept på kyckling med ädelost. Hur mumsigt som helst och döenkelt!



Server med en sallad (och ev. ris, för er ikke GI-slavar) och ett måste - vindruvor!! :)



Recept, 4 pers.

1 grillad, urbenad kyckling (vi hade 3 kycklingfileer istället, som vi stekte i ugnen först)
2-3 hg ädelost (vi hade kvibille klassic - en trekant, man kan ha 2)
2 burkar creme fraiche
Gröna vindruvor 

Sallad (& ris)


Lägg (de redan tillagade) kycklingbitarna i en smord form. Mosa ner osten i creme fraichen. Bred sedan "smeten" över kycklingen. Gratinera i ugnen, 200 grader ca 10 minuter. Lägg på gröna druvor (det gör vi på våra egna tallrikar istället) Servera med sallad (och som sagt, ev ris) 



Lätt som en plätt
- till och med Ninni åt som en häst! :)  

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sonja

Denna maträtt älskar mina barn !

jag har alltid fileer som jag gör i ugnen sen lägger jag på ost´o creme fraiche

har även champinjoner,tomater och sparris med i ugnsformen Slurp

2009-09-24 | 22:06:59
http://rockabybaby.blogg.se/