Det är väl jäkla skit med

Jaha. Nu när man väl har börjat träna, så står vågen helt still! Ja, den tom visade 0,3 kg plus! Fy så depp. Suck..


"man ska inte stirra sig blind på vågen", brukar det ju så fint heta
- speciellt ur smala personers munnar.
 





Men hallå? Det är ju ändå vågen och vikten man går efter. Det är ju ex. det Bmi:et beräknas på och kommer man till doktorn för en hälsoundersökning, så ska man minsann hoppa upp på vågen. Och inte tror jag att doktorn ifråg skriver tex "98 kg - fast mycket muskler" ! i sin journal.


Näe hörrni, oavsett vad ni säger så är det depp. Och fy så omotiverad man blev nu då! Blä.






Det enda jag egentligen kan "skylla på" är att det är -äh varför tusan smusslar man med det för, jag säger det rakt ut i stället - menstider.

Magen är svullen, man (läs;jag) är ovanligt sugen på choklaaaaa (men har bara tagit nån mer ruta 74 % choklad, än vad jag brukar. Med träningen trodde jag det skulle gå på ett ut!) - och visst, humöret är inte på topp.


Kanske därför det känns som ett tungt bakslag?



Jaja, thats life och jag kämpar väl vidare dåra. Trots två veckor med ett resultat på ynka minus 0,2. Jag ger mig inte. Men, ni som kan det här med träning. Tips? Vad ska man göra för att vågen ska gå neråt? :p Spinning kanske bygger mer muskler, än bränner fett? Vad är den ultimata fettförbränningsgrejen? haha, om det finns nån?


Och ja, jag fattar väl också att det blir svårare att gå ner i vikt efter man gått ner nästan 16 kg. Men hey, plus på vågen borde ju inte ens kunna uppstå! Äter nyttigt, inget godis och så tränar jag. En massa. Massa.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka -2 barnsmamma

Jag tycker du är superduktig, trots att vågen visade lite lite + idag. Tänk just på att du har mens... då är man ju lite svullnare i kroppen, tänk så skönt nästa vecka när det kanske helt plötsligt blir en massa minus....!



kramis

2009-09-29 | 10:30:17
http://agnieszka.blogg.se/
Josefina

Hej!

Förstår att motivationen sjunker, men kämpa på! Den bästa och mest effektiva förbränningen är Crosstraining, där det är ren förbränning för HELA kroppen, till skillnad från spinning,.. Tänkte bara tipsa om det, lycka till! : )

2009-09-29 | 12:01:46
http://josefinamittilivet.blogg.se/
gladulle

Eftersom du precis börjat träna, så bygger du antagligen muskler snabbare än du förbränner fett.



Plocka fram måttbandet och mät dig, ska du se att du minskar i omfång även om vågen står still, du ska se om du fortsätter med både träning och kost så ska du se att kilon fortsätter att rasa.



Sen är det som du säger att mens tider är inge kul lika så att de första kg rasar snabbare än de på slutet.



Jag tycker att du är SUPER DUKTIG.



Massor av kramar.

2009-09-29 | 13:01:24
http://gladafamiljens.blogg.se/
Johanna

Om jag förstått det hela rätt så är det vanligt att man kan gå upp i vikt precis i början när man börjar träna. När man kommit igång riktigt så kommer det visa minus på vågen. Du är jätteduktig som kämpar. Kram

2009-09-29 | 14:11:19
Carina

Känner så väl igen mig. Förra veckan åt jag väldigt lite (diet) och tränade. Resultatet blev plus minus noll och nu har jag gått upp istället för ner. Tror att kroppen intar nån försvarsmekanism när den får lite energi och jobba en massa. Men det är väl bara att fortsätta och tänka att jag mår i alla fall bättre om jag äter förnuftigt och rör på mig än om jag forsoffar mig.



LYCKA TILL iklampen mot kilona

2009-09-29 | 15:43:36
http://justmintoo.blogg.se/
Nellie

Många har redan sagt det, och jag säger det igen, fortsätt träna! Det ger massor, men på lite längre sikt. Det blir som med maten, du kan inte tänka dig att gå tillbaka till att inte träna. Musklerna du får gör att du varje sekund har en högre förbränning än tidigare, t.o.m. då du sover! :) Dessutom har ju träningen en mängd andra hälsoeffekter. Det är så sant som det är sagt, strunta i vågen och använd måttband istället. Jag t.ex. har ett BMI på gränsen till övervikt och jag är faktiskt inte direkt tjock (om jag får säga det själv)! Fina Lina, det spelar inte så stor roll VAD du tränar. I slutändan är det viktigaste ATT du tränar (och tycker att det är kul så du vill göra det om och om gen), oavsätt vad det är. Prova lite mer dans vet ja, där kan du ta ut svängarna ordentligt! Stor kram från kusinen

2009-09-29 | 21:47:35