Ännu en vägdag

Yeah, så var det alltså tisdag och dags att ställa sig på vågen igen. Det är konstigt det där, hur kroppen påverkas av vad man stoppar i sig. Redan efter några dagar efter att ha avstått onyttigheter så känner man sig betydligt fräschare och gladare!

Det får en peppad till max och man frågar sig hur man egentligen kunde stoppa i sig en sån massa skit -rent ut sagt- innan.


Näe, fy! Det är minsann ofattbart idag och jag kommer aldrig att återvända till det livet. För ärligt talat är det faktiskt ett helt nytt liv man lever. Inte ett liv som "nöjd med mig själv" - ännu - men ändå som en piggare och gladare människa - med ett helt annat tänk, vad gäller mat. Vad som är gott och vad som inte är det.



För visst har smaklökarna ändrats med viktnedgången, absolut! Nu känner man verkligen hur söta i smaken coctailtomtar är och hur syrligt gott det är med vanligt citronvatten. En marabou chokladkaka är alldeles för sötsliskig för att vara tillfredsställande och lösgodis, har det nån smak över huvudtaget?


Det är bara några av många saker som jag tänker på idag, som jag aldrig nånsin skulle tänkt på innan min viktnedgång.


Visst kan detta låta helt absurt, fint & präktigt. Men det är faktiskt så! Skulle jag nu "unna mig" lite, som sedan blir mer och mer (som det blev under semestern!) ... så är jag tillbaka i det gamla, och då är en marabou chokladkaka helt ljuvligt god. Farligt god.


Sjukt va? Men åh jag lovar er, det är så otroligt häftigt när man själv inser hur kroppen & hjärnan fungerar! :)



Scheize! Nu kom jag ju alldeles av mig haha.. I alla fall. Tisdag = vägdag, vilket resulterade i -1,3 kg. Yes!


Detta innebär en total viktnedgång på 15,1 kg.


Bara därför ska ni nu få - som många önskat både 2 och 4 gånger innan - en någorlunda helkroppsbild. Typ. Eller ja, avgör själva :p

Och som sagt, jag är inte nöjd ännu och för att för första gången avslöja mitt mål för utomstående så har jag exakt 15 kg till att gå ner - innan mitt mål är nått. 

Kanske är jag nöjd innan, men det får isf tiden och kilona utvisa.. 


 

oooh, du underbara svank.. not!


Bara för att det säkert är nån som skulle kommenterat att "man ser smalare ut i svartvitt"
- så lägger jag ut den i färg också. Just in case, så att säga.



 
 
Minus 15,1 kg - samma jeans som jag knappt kunde knäppa i början! Helt ofattbart..

- javisst är det mina superfina trosor från www.haileys.se :p

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carolina

Shit, vad duktig du är! Hur länge har du hållit på för att gå ner dessa 15 kg? Jag har hållit på i 3 veckor o gått ner 3,4. kram

2009-09-15 | 09:37:24
http://www.carolina1979.se
emelie

Imponerande!!!!!

2009-09-15 | 10:21:55
Johannes

Hej Lina!

Är inne och tjuvläser din blogg lite ibland :)

Ville bara säga att jag tycke du är jätte duktig!

Jag har själv också börjat, har också vägdag på tisdagar :P Fast har inte riktigt hunnit lika långt som dig, bara -7kg ännu så länge men det är ju bara att kämpa vidare :D



Hälsa hela familjen så gott :) / kussen

2009-09-15 | 10:29:54
Bonkan

Alltså fyy faaaan du e såå duktig :D ÅÅåh blir så glad för din skull!!!!

2009-09-15 | 20:33:07
http://tessibonkaan.blogg.se/
Julia Ericsson

Du är Riktigt duktig Lina!!

Jättestarkt av dig!

Kram julia

2009-09-16 | 22:56:03