Skala banan, hej! hej!

 
* vårt lilla charmtroll som snart fyller 2 år. Gosh!
 
 
 
Jag vill egentligen bara halka in här en snabbis för att önska er en riktig härlig helg! 
 
 
Här hemma har de börjat med den dyra historien om komunalt vatten, så det har grävts hejvilt med grävmaskiner på tomten hela veckan - Jack är i himmelriket!Han ääääälskar fordon, stora som små. Däremot har det satt käppar i hjulet på mitt växthusprojekt, då någon lantmäteri-nissen knackade på en dag och frågade vad vi tänkt bygga "där nere" *pekar ner mot den stora växthusgrunden*
 
 
Varpå vi förklarar att det minsann skulle bli ett växthus. Icke sa nicke. Eller tja, snarare "helst inte eftersom det visst ligger en elledning nedgrävd en decimeter in i grunden. Händer det något måste vi riva hela växthuset".. Och hur ska man veta det då? Att det ligger en kabel JUST DÄR? Hm. Måste kolla huspapperna, kanske är det utmärkt där någonstans.... 
 
 
Så, vi får tänka om - tänka (göra!) nytt. Så, helgen kanske bjuder på att placera tillbaka grästovorna jag kämpat med att få bort.... och för att fundera ut en ny plats för vart växthuset ska stå. Jag har en plan, men måste bara se till att övertala min hälft också :) Fast, ett växthus ska det bannemig bli. Vart det än ska stå... 
 
 
Trevlig helg!
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sofie

Men fyyy vad tråkigt att få börja om!! Nej hur tusan ska man veta?!
Hoppas det blir bra ändå!

2014-05-17 | 05:53:19
http://fiansess.blogg.se