Uppdate på Jacks eksem

 
 
Bara för att jag - senast i helgen - sa att det var mycket bättre med Jacks eksem, så är det nu värre - igen. Det kommer och går, försvinner aldrig helt men men är ändå betydligt bättre än bilderna ovan. Vi smörjer och smörjer, för torr som ett fnöske blir han ju också! Mitt lilla gull ♥
 
 
Ingen som vågar sig på en gissning om vad det kan komma ifrån? Provtagning för födoämnen visade ingenting. ..
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emelie

Hej.
Läser här inne ibland men har aldrig kommenterat tidigare. Jag tycker iallafall utslagen påminner väldigt mycket om utslag som jag hade i tonåren. De kom och gick och ingen visste riktigt vad det var, men efter några månader fick jag denna diagnosen. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Henoch-Schönleins_purpura . Så jag tycker ni ska höra med en hudläkare om det finns nån chans att det kan vara den sjukdomen.
Jag är helt frisk från den nu, den kom och gick i tre år ungefär.

2013-03-04 | 16:45:25
Laila

Hej Lina !
Ser ut som någon sorts av allergi.Så såg min man ut när han reagerade på skaldjur.Då sa läkaren åt honom att ta Tavegyl.Kan ju titta upp det,han såg också ut så där på hela kroppen,men efter någon dag av behandling så gick det bort.
Ha en jätte bra em/kväll Kram Laila

2013-03-04 | 17:38:18
http://livetenligtlaila.blogspot.se
Annika

Har ni testat mot pälsdjur? Eller kanske det kan vara pga årstiden, att det blir såna starka kontraster mot kylan ute och värmen inne som gör att huden reagerar som den gör?

Kram Annika

2013-03-04 | 18:09:52
http://mammaanka.blogspot.com
Johanna

Du har säkert redan testat .... Men tvättmedel/ sköljmedel, blöjan, kvalster, djur?

2013-03-04 | 19:55:19
Anonym

kvalster? djur?

2013-03-04 | 20:06:21
Carola

Hejsan såg att ni har problem med eksem, har inte läst allt från början men tänkte bara skriva att om du inte testat tidigare så pröva byt ut sköljmedel, tvättmedel, tvålar osv till parfymfria, sensetive versioner. Eller långsökt kanske men värmeutslag?!

2013-03-05 | 08:04:48
emilyyandrea

Visst är det jobbigt att man inte vet vad det kan bero på? Min lilla Joel har hostat konstant varje natt i ca 2 år. Tester, mediciner, men inget funkar!! Hoppas ni kommer i underfund med vad det är!

2013-03-06 | 12:43:55
Sussi - Livet i söder!

Kör ni med olja i badvattnet? Vet vi fick rekommenderat när Meja var lite och väldigt torr att hoppa över olja i vattnet och bara smörja efter (med MiniDerm, men Jack kanske behöver starkare grejer).

2013-03-07 | 10:58:57
http://sussey.blogg.se
Nellie

Men kära nån, vad trist att ni inte får någon rätsida på det. Kan det ha någon koppling till psoriasis? Kram och lycka till!

2013-03-08 | 09:54:58
http://www.flyinghippo.se
Nina

Kan det vara atopiska eksem? Visserligen brukar de oftast lägga sig kring armveck, hals, hårbotten, bakom öronen osv. Men när jag själv hade det som värst hade jag eksem över ryggen, axlarna, ögonlock. Lider själv av atopiska eksem och har haft det sedan jag var liten. Jag använder mig av salvan elocon (receptbelagt) som är ganska så stark, så jag vet inte hur pass bra det är för så pass små barn. Men det är den enda salvan som faktiskt slutligen hjälpt mig. Det kan vara något att ha i åtanke.

2013-03-17 | 14:48:02