Jag hann inte idag heller... eller?

 
Varje dag har jag en massa planer på vad jag ska hinna medan mina stora busar är på dagis och då Jackiluren sover. Allt ifrån handla, rensa i skåp & lådor, skissa på det nya renoveringsobjektet, slipa/spackla/måla, tvätta/städa - ja, ni fattar. Men vad hinns med? Nada, i princip. Eller en av grejerna på listan, i bästa fall. Tiden rusar och de där timmarna är borta på ett kick! Varenda dag - likadant.
 
 
 
Antingen har jag helt enkelt för dålig planering eller är jag en tidsoptimist ut i fingerspetsarna? Eller är det så att jag kanske prioriterar lite för mycket av det oplanerade - det roliga - framför alla de där planerade "jag borde.." på listan? Som idag tex. Klockan är snart 13.00. Har jag handlat? Kollat på tapeter? Nähäpp.
 
 
 
Däremot hann jag med en spontan och mycket trevlig pratstund med en tjejkompis, vi "skulle ju bara ses en snabbis över en kopp kaffe". Ja se där minsann... Klockan rusade och när det väl var dags att handla, så var Jack både hungrig och trött. Så då bar det av hemåt igen. Utan handling. Utan att ha tittat på tapeter. 
 
 
Och nu sitter jag här, framför min kära blogg. Det är roligt, det där att skriva här. Och ett (läs; 20, innan jag blev nöjd) nytaget kort på min lilla älskling har jag visst också hunnit med. Och ser ni tom. att jag hann redigera det lite innan jag la upp det här. Fint va? Och roligt
 
 
Nu är det bara en timme tills jag ska hämta mina små yrväder på dagis och innan dess ska jag helst hinna få nån mat i magen, Jack ska ha en ny blöja och mat även han. Sen ska vi klä på oss och packa in oss i bilen. Det innebär att jag måste börja med mina nödvändiga måsten (mat, blöja) om cirkus en kvart/20 min. Jahapp!
 
 
Efter dagis? Då måste jag ju handla, tapeterna får vänta, och innan vi är hemma igen slår jag vad om att klockan är 15.00. Minst! Och då är det dags för middagslagning så att den är klar vid ca 16.00 då Hunken kommer hem. Sen ska Jack ha mat och ny blöja igen. Lite kaffe efter maten, mys med familjen en stund och shooooff, så var det dags för nattning av alla barnen....
 
 
Framåt 20.00 sover alla kidsen och vet ni vad jag gör då? Ikväll sätter mig i soffan tillsammans med Hunken, slår på kanal5 och kollar på Nybyggarna. För de 3 senaste kvällarna i rad har jag spenderat i Jacks rum, slipat och spacklat. Varför? Jo, för det hann jag inte på de dagarna heller......
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sussi - Livet i söder!

Tack gode gud att det finns fler som inte hinner något! ;) får så dåligt samvete..

2012-09-26 | 14:02:53
http://sussey.blogg.se
Mamma

Åh vad fina kort du tagit, vill ha den första bilden NU! Saknar Jack på bild varje gång jag öppnar min plånbok= liten bild. Och förstås en stor att ha i ram. Sen kan jag inte peka ut ngn speciell, de är underbara allihop. Verkar som fotografen har anlag för det här.....kram

2012-09-28 | 07:30:13
Petra

hej. trillade över din blogg när jag googlade inredning på nätet. håller på göra iordning vardagsrummet =) och du fyndar ju såå mycket fantastiska saker..vart ifrån beställer du?? ni har ett väldigt fint hem.//mvh Petra

2012-09-28 | 14:27:25
http://www.blackpearl.wordpress.com