Cake Pops & Havrekakor

 
 I går var en sån där riktig höstdag, kallt, regnigt, ruggigt. Jag och barnen var hemma och framåt lunch blev vi rastlösa. Så, varför inte baka något smarrigt? Vi slängde ihop några Cake Pops och en sats havrekakor som vi sedan doppade i choklad & strössel. Jättekul, tyckte barnen och doppade för glatta livet - medan jag matade Jack.
 
Sen att jag hade strössel & choklad i hela köket är väl en värdslig sak :)
 
Havrekakor
 
Ingredienser:
3dl havregryn(fiber)
2dl vetemjöl
1.5dl strösocker
1tsk bikarbonat
150g rumsvarmt smör
Garnering: 200g fin kvalite choklad

Gör så här:
1.Blanda alla ingredienser i en bunke och forma till stora bollar.Jag fick nog till 20 stora kakor.
2.Lägg på en plåt med bakplåtspapper under.Jag tröck lite på bollarna,men bara lite innan jag la in   
   dom i ugnen på 175 grader mellan 12-15minuter.
3.Under tiden kan du smälta chokladen över vattenbad.Doppa de avsvalnade kakors ena sida och  låt  de svalna.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Marie

Har du något recept på havrekakorna? har letat å letat efter såna men inte hittat..

2012-09-15 | 13:18:33
http://mariesvardagochliv.blogg.se
Anonym

Nu har jag bakat dina jättegoda havrekakor..tack för repeptet.

2012-09-20 | 11:32:04
Anonym

receptet ska det vara

2012-09-20 | 11:33:03