GRATTIS på födelsedagen, älskade lilla Neo ♥


 
Tänk vad tiden går fort, fort. I dag var det   F Y R A   år sedan jag blev igångsatt med vår lilla Neo, som föddes  5 veckor för tidigt. Vattnet gick kvällen innan och jag minns samtalet jag gjorde från toalettstolen (vattnet rann ju hela tiden..!) med sköterskan på förlossningen.
 
- Är du säker på att det är vattnet?
- Njae.. men vad skulle det annars vara? 
 
 
Konstig fråga kan jag tycka, såhär i efterhand. Men hur som helst så skulle jag komma in, absolut tänkte jag. Tills jag la på. Hur 17 skulle jag göra för att inte blöta ner byxor och allt med det rinnande vattnet?! Så, med en handduk mellan benen åkte jag in - för att veta att jag inte skulle få åka hem utan bebis ♥ Vår Neo
 
Det blev en ganska jobbig tid - 10 dagar  på Neonatalavdelningen - för mig och Neo. Jag fick permission en dag, som jag ville spendera med min lilla Ninni, som ju bara var 1 år och 9 månader när lillebror Neo föddes, och när hon då inte ens ville ge mig en kram, än mindre leka med mig, så brast det. Gravidhormonerna svallade och tårarna rullade... Fruktansvårt smärtsamt! Ja tänk va, så blödig man kan bli :p Men jag trodde helt ärligt att jag svikit det bästa jag hade, min dotter ♥
 
 
 
Allt blev ju bra tillslut, tack och lov. Jag la krutet på att få hem mig och Neo fortast möjligt och när vi väl fick komma hem, var Ninni sig själv igen. Ja, fast storasyster då ♥
 
 
Fyra år sedan. Inte klokt! Älskade lilla Neo, som nu även han har fått en lillebror ♥ Vi började med paket på sängen, födelsedagssång, tomtebloss och god frukostfika. Nu ska jag ta och fortsätta mysa med resten av familjen, innan det vankas kalas här hemma.... Och flaggan ska ju i topp, det får vi inte glömma!
 
 
Stort GRATTIS älskade, finaste Neo ♥ Vi älskar dig
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Hjälp vad tiden går och va länge jag följt dig :)

Grattis stora killen!

2012-10-21 | 09:51:07
http://liveforlove.bloggplatsen.se/
Sarah med Elin och Filippa

Grattis till Neo!! Hoppas han får en toppen dag! Kram

2012-10-21 | 10:44:15
Maria

Grattis Neo

2012-10-21 | 18:55:44
http://www.familjenrantzow.blogg.se
Hondjur

Grattis fina,fina Neo på din dag! :)

Laila

Många Grattis Till Eran 4 Åring @-->------

2012-10-21 | 22:37:46
http://lailastankar.blogspot.se/
Nellie

Grattis Neo! Hoppas ni får en riktigt mysig dag. KRAM

2012-10-22 | 08:16:56
http://www.flyinghippo.se
Evelina

Stort grattis i efterskott Neo!!

2012-10-23 | 20:55:01
http://evelinalinnea.blogg.se