Vasaloppsspin på Friskis&Svettis!



Tappra motionärer har hämtat ut varsit pulband och platsat sig i spinsalen. Dags för Vasaloppsspin! Varenda cykel har en taggad motionär på sadeln och på tvskärmarna visas vasaloppet från skidspåret. Det är nu min uppgift att hejja på & att serva dom med blåbärssoppa, kaffe, nötter & frukt. I fyra timmar ska dom cykla. F Y R A T I M M A R! Verkligen beundransvärt men jag nöjer mig glatt med den rollen jag har - på golvet ;) Är dock så otroligt tacksam att jag fått ta del av en sån underbar förrening som friskis&svettis faktiskt är. Motionärer, styrelse, funktionärer, kollegor. Tanken bakom föreningen & sättet vi arbetar tillsammans på är helt fantastiskt. Det är så mycket mer än bara träning. Arbete mot doping, satsning på barn & gamla, miljötänk och olika projekt mot att skapa en bättre folkhälsa i allmänhet, är bara några av sakerna. Och jag är delaktig. Faktum är att vem som helst får vara med. Alla är välkomna! Har jag sagt att jag älskar mitt jobb?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)