Hamsterjakt!

I går morse gick Ninni till lekrummet för att säga godmorgon till Mimmi - hennes hamster - i vanlig ordning. Ut kom en tjej med krokodiltårar, Mimmi var borta! Mellan tårarna fick jag slutligen fram att Ninni gett Mimmi mat kvällen innan varpå hon glömt stänga buren. Kaos! Vi letade och letade - men ingen hamster. Jag trodde helt klart att katten fått tag i den och jag såg framför mig hur jag om några dagar skulle hitta Mimmi i slamsor kring en unken, rutten doft. Tanken "bara jag hittar henne innan Ninni gör det", gick runt i huvudet...
 
Nåja, Ninni lugnade sig efter någon timme och vi for till midsommarfesten på dagis. På kvällen grillade vi tillsammans med goda vänner och vi kom inte i säng fören framåt 22.30. Hunken skulle precis ta en dusch innan läggdax och vad kom han sedan ut med tror ni? Mimmi! Vilken jäkla tur vi har! Behöver väl knappast säga att det var en överlycklig tjej som gosade med sin käraste kompis halva morgonen, nu i morse... ♥ Slutet gott, allting gott.  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Vilken tur att ni hittade henne före katten. Frågan är om det hade varit något kvar alls om katten hittat henne. Våra katter brukar möjligtvis lämna gallan kvar.

2012-06-21 | 09:50:21
http://justmintoo.blogg.se
Evelina

åh vilken tur!! Ha en trevlig midsommar!

2012-06-22 | 00:27:07
http://evelinalinnea.blogg.se