Flädersaft - Check!

Igår tog jag med mina stora busar för att plocka fläder till årets flädersaftsats. Faktiskt inte det lättaste i år eftersom det verkar vara löss på varenda buske! Måttligt frustrerande. Men, tillslut fick vi ihop till en sats lusfri flädersaft som nu ska ligga i hinken och safta till sig ett par dagar, innan vi silar den och häller upp den i flaskor.
 
 
 
Nu ska jag strax köra Ninni & Neo till dagis och efter det ska jag & Jack köra hem till min goda vän som bjuder på frukost. Jag hörde nåt om nybakta scones, mums! :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka 2-barnsmorsan

Ohh jag måste också testa göra Flädersaft, måste nog först ta och hitta lite buskar att plocka från också!

kramar

2012-07-03 | 09:37:27
http://agnieszka.blogg.se
Hondjur

Vad mysigt ni verkar ha det om dagarna nu gumman! :) Jag vill oxå snusa bääbis! :)

Och du vet duu... Snart flyttar vi med! Äntligen!! Hem till vackraste Strömstad! Hurra! :)
KRAM på Er!

2012-07-04 | 09:56:52
http://www.etthondjur.blogg.se