Blixtsnabb tårta

 
Blev spontant hembjudna till fina vännerna på lunch idag varpå jag erbjöd mig att fixa nåt smarrigt till fikan, eftersom de stod för lunchen. Spontant var det ja, vilket innebar att jag inte hade mycket tid och att baka nåt var ju därför ingen idè att fundera på. En titt i skafferiet. Hittade ett par köpe-maräng-bottnar & gjorde sedan min "specialgrädde" med hallon och hemlig ingrediens i. Smeta på mellan bottnarna, toppa med färska bär (björnbär, vindruvor, hallon, blåbär) och riven choklad. Tadaaa! Världens enklaste - och snabbaste! - tårta. Som dessutom blir väldigt god. Inte som hembakat såklart, men den slinker ändå ner i sötsugna magar...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Mmm, ser ju hur smarrig ut som helst! Ni verkar ha det hur bra som helst trots det tråkiga vädret. Ha en skön dag! Kram Johanna

2012-07-19 | 10:11:04