Svammel

Vi har spenderat i stort sett hela långhelgen tillsammans med våra goda vänner, från och på olika håll. Det är synd det där, att man inte tar sig tid att ses oftare. Det behöver ju inte vara så avancerat, inte så välstädat och ingen brakmiddag krävs. En god kopp kaffe medan vi kikar på dammråttorna i hörnà - visst är det väl ändå så det ska vara?
Om 2 dagar fyller vår lilla tjej år ♥ FEM hela år. Ofattbart, men så är det. Varesig jag vill det eller inte. För visst är det minsann lite ångestladdat alltid, samtidigt som man ju trivs så underbart bra med denna kloka lilla damen, i precis den åldern hon är i nu. Men var det verkligen 5 år sedan jag såg min prinsessa för första gången? I guess so... tiden går fort när man har roligt! Och det har vi verkligen, familjen Ninninus ♥
"Tiden rinner iväg så snabbt, ta vara på den!" Ibland önskar jag att jag att lyckades bättre på den fronten, men det är inte alltid så lätt med alla andra måsten som ju faktiskt måste ske för att vardagen ska gå runt. Tvätt, städ, handling, jobb, möten, utbildning... Men, jag är ändå otroligt lyckligt lottad som har fått ett kanonschema som tillsammans med Hunkens schema, gör att jag kan hämta mina barn efter de varit på dagis i 5 timmar - istället för 8-9. Detta varje dag dessutom! Förstå mig rätt, jag klandrar absolut ingen som har barnen på dagis heldagar. För vad gör man, när samhället är uppbyggt som det är? Nä tacka vet ja och vänd på att, jobba lördag & söndag för att sedan vara ledig måndag-fredag. Få ut en heltidslön på det, så är jag mer än nöjd. Dessutom tror jag att världen skulle vara mycket mer godartad än vad den är idag om det var så. Det är trots allt våra barn som kommer styra världen om ett X antal år. Glöm inte det....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Evelina -Sofias mamma

Redan 5 år! Stora tjejen=)

2012-01-10 | 23:44:51
http://evelinalinnea.blogg.se/