Du vet att du är riktigt förkyld...

... när din kloka 5-åring säger "att det ser nästan ut som du har mustach mamma" ♥ Faktum är att jag är alldeles uppskavd under nosen, av allt snytandet....
Nepp fortfarande inte frisk. Var på VC idag igen men utan att bli klokare, snarare mer irriterad än innan. Vad är det för doktorer som finns egentligen? Jag önskar så att de fantastiskt ödmjuka sköterskorna tog hand om mig istället. Läkarna (säkert inte alla, men de jag träffat de senaste gångerna iaf!) kan slänga sig i väggen. De lyssnar ju inte ens! Ännu mindre läser de min journal innan vi träffas. "Jaha, och du är gravid....?" säger det och sneglar på magen. Seriöst?
Gravid v.22. Nä jag tror banne mig jag ska byta vårdcentral, för att få träffa två lika oengagerade, osympatiska, ikkelyssnande läkare inom loppet av 3 dagar kan bara inte vara en tillfällighet. Mesig som man är så säger man inget när man väl sitter där på britsen, utlämnad, svag & sjuk.... Nu återstår nattning av barnen innan jag också deckar i sängen. Jag vet, klockan är inte ens 19.00 men så ser vardagen ut för min del numera. Jag sover på dagarna men somnar lika gott innan klockan hunnit slå 20.00 på kvällen. Självklart med vattenflaska, nässpray, alvedon, nedsvällande tabletter, en hel rulle snytpapper OCH halstabletter på nattduksbordet. Att jag sedan måste upp och kissa en gång i halvtimmen är det minsta problemet! Högre makter, hjälp mig. Gör mig frisk, gärna bums. Snälla? God natt.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hondjur

Byt Vc. Bums gumman! Sådär kan och skall du inte behöva ha det!!

Krya på dig! Kram!

2012-02-06 | 20:11:03
http://etthondjur.blogg.se/
Laila

Stackare,men tyvärr är du nog inte själv att få usla läkare :( dom ogillar vi.Men måste ju bara säg Gud vilken söt liten mage du fått :) Hoppas du kryar på dig och att snart mår bra igen många kramar

Ankizz

Åh, önskar så att du ska krya på dig!

2012-02-07 | 13:42:42
http://Ankizz.bloggplatsen.se
emelie

hej lina!

grattis till bebis!!

tänkte bara kolla om det bara är jag som inte ser några kommentarer till dina inlägg eller om det ska vara så??

2012-02-07 | 18:41:21