Jourcentralen


Har som sagt en inte så pigg kille här hemma, så efter att ha ringt vårdcentralen igår och fått en telefontid 14.48 med besked om att "tiderna var slut för dagen" och "var god ring oss kl 8.00 imorgon istället" (suck!) - bestämde jag mig för att även ringa bästa BVC sköterskan för att få råd. Nästa telefonsamtal gick till jourcentralen...

 
En timme senare satt vi alltså på jourcentralen, jag och lilleman. Vi fick komma in direkt och blev väldigt väl bemötta av både sköterskor och läkaren, som tog oss på allvar från start.
 
De hörde väl allvaret på hans hosta & andning....
 
 
Efter att ha lyssnat med stetoskåp, tagit blodprov från stortån och gjort en syresättningskontroll, konstaterades att lilleman drabbats av luftrörskatarr. Han fick inhalera adrenalin på plats 2 ggr innan vi for vidare till apoteket Cura för att hämta upp meducin (som pippi skulle sagt).
Bla Brikanyl & Mollipect. 
 
 
 
 Min plutt somnade tillslut i min famn, med tummen i mun - som alltid ♥
Så nu håller vi tummarna för att det snart försvinner och att han blir bra igen. 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Laila

Tänk att man alltid ska behöva försvara sig när man ringer för att få en tid.Man ringer väl om man känner att det inte går över.Gaaa blir så tokig att man måste bli arg för att få en tid.Men så skönt att det kanske blir bättre snart kram och God Jul på er

2012-12-12 | 13:19:38
http://lailastankar.blogspot.se/
Evelina

Lille skrutten, hoppas han kryar på sig snabbt nu med meducineb! kram

2012-12-12 | 20:42:54
http://evelinalinnea.blogg.se
Emily

Men. Åå sötiseen!! Krya!!

2012-12-16 | 12:39:54
http://agressia.blogg.se
Anonym

Åhhh lilleman skönt att ni fick hjälp..hoppas han bättrat på sej.

2012-12-16 | 13:29:36