Händelserik söndag

Tidigt i morse kom Ninni intraskandes, klarvaken, och ville kolla på film. Jag följde med henne ut i vardagsrummet men kunde sen inte somna om - så vi klädde på oss och körde mot Ronneby för att gå på loppis :)
Jag fyndade lite smått & gott som vanligt :) Äntligen hittade jag en lagom stor prylhylla till Ninni. Den målades vit så fort vi kom hem och nu ligger den på tork tills morgondagen... En stooor brandbil till Neo fyndades för en 20:a, några jeans till lilleman som vuxit ur sina andra, oförskämt billigt för 5:kr styck, Ninni fick en ny film; Tummelisa, som hon själv köpte för sin guldpeng... osv osv :)
Små små grodor som finns i vår trädgård. På väg hem igen passade vi på att stanna till och tvätta bilen och sen handlade vi innan vi körde hem också. Klockan var knappt 11.00 när vi var hemma igen - effektivt att gå upp tidigt! :p
Under dagens lopp fixade vi donade lite hemma. Jag passade på att sätta nya tätningslister på altandörren i vardagsrummet. I varje rum vi renoverat har vi nämligen tagit ner de gamla tätningslisterna för att byta till nya. Lika bra att passa på, så vet man att de är nya, fräscha och framförallt - TÄTA! :) 3 rum - Check!
Äntligen har mina fiiiina gamla loppisfynd; stringhyllorna, kommit upp! De har legat i förrådet i gamla lägenheten i över ett år, men nu äntligen är de på plats. Två stycken fick komma upp på väggen i köket. Där ska dock hyllplanen målas vita.... någon gång.... :)
... och i vårt jätte-lila gästrum/datorrum/kontoret fick den sista stringhyllan bo. Den är renoverad av mig då vi bodde i lägenheten och visst blir det SÅ mycket snyggare med vita hyllplan? Vill ni se hur den såg ut innan så kan ni göra det I DETTA INLÄGGET! Nu ska jag bara hitta lite snygga saker att fylla den med också :D


Tavlorna täcker ojämnheter som finns på väggen bakom, man får inte vara dum... ;) I väntan på renovering duger det gott! Nu blir det tvmys med Hunken innan det är dags att krypa ner i sängen. Jobb mellan 6-12.00 för min del i morgon, så det blir till att gå upp tidigt!


Hoppas ni haft en jättebra helg ni också?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Boel

Åh,vad fint med Stringhyllor!

Gillar den fina kakburken,var har du fått tag i den? loppisfynd?

2011-09-05 | 14:01:32
ELiN

Åh! En sån prylhylla ligger och väntar på mig hemma i föräldrahuset :) ska målas vit oxå sen och sättas upp i Veras rum :) gå gärna in och tävla om mössa och dregglis på min blogg ;)

2011-09-05 | 16:53:43
http://elins.blogg.se/
LINA SVARAR

Jadu Boel, den underbara kakburken (kakburkarna) är också ett loppisfynd! Älskar loppisar :D Jättekul att du kommenterar. Ha de gott - vi ses säkert snart! ;)

2011-09-05 | 19:49:52
http://ninninusens.blogg.se/