Underbar lördag

Lördagen började med familjegympa för hela familjen! Efter familjegympan var det dags för Ninni att gå på ett pass till; Knattegympa som är för de lite äldre barnen. Jag träffade en trevlig bloggläsare, som glatt hälsade ute i cafeterian. Hur KUL som helst när ni säger hej! Alltid skoj att få ett ansikte bakom läsarsiffrorna :D Hunken gick in på gym:et en stund och jag & barnen for vidare till mormor & morfar en vända, innan det var dags att hämta en svettig men nöjd Hunk ♥
Efter gympan for vi vidare till marknaden i Lyckeby. Där åktes det karusell och inhandlades diverse saker att stoppa i munnen :) Väl hemma igen så fick vi besök av både Hunkens & mina föräldrar. Hunkens pappa bjöd oss nämligen på smörgåstårta! Den godaste av dom alla kommer nämligen från Börjes i Tingsryd :) Tack snälla!
Efter vi smaskat i oss smörgåstårtan, ja inte hela förstås, ute på altanen så begav sig tjejer och barn ut i skogen bakom huset för att leta svamp. Och oj så mycket vi hittade denna gången! Verkligen kanonbra att ha skogen intill husknuten, nu har jag också hittat mig ett riktigt guldkornställe - som jag kan traska ut till då jag blir sugen på en svampmacka ;) Vi lämnade många småttingsvampar där ute i skogen, men om en vecka nånting ska dom ha växt till sig och kommer skördas. Mums! ♥
Resten av kvällen har ungarna lekt med alla grannbarnen, jag klippte gräset och Hunken har eldat i pannan. Nu ska vi inta liggläge i soffan framför filmen Rango, som vi köpte igår.

Hoppas den är bra! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)