Minirenovering av köket

Här kommer då ett bildregn på vår lilla minirenovering av köket. Det är inte alls klart än, men mycket har hänt!
Förut var det ett blått kakel med blåa blommor på....
Som jag målade i en ljusgrå nyans. Superfräscht blev det!
Rekomenderar er varmt att måla på kaklet om ni har nåt ni inte gillar. Vi använde häftgrund först sedan en lackfärg som var högblank. Det gick att få i vilken kulör som helst! Så, kolla med din färghandel :)
Bänkskivan var en gammal "marmor-look a like", laminat såklart....
... som målades högblank svart! En cool effekt av det annars numera ljusa köket :)
Innan; Furufönster och gröna tapeter med bård....
... och efter; Vita fönster, vita väggar och medaljong-fondtapet :D I like alot!
Såg att färgen på väggen inte torkat riktigt när jag knäppte korten ovan, det såg visst lite blackigt ut - därför kommer här lite fler bilder.. :p
Lite skillnad huh? :D
Nu är det bara listerna som ska målas/bytas ut, taket ska målas och resten av väggarna (dock bara snuttar) som också ska målas. Sen är vi helt färdiga med den lilla renoveringen. Att byta köksstommarna kommer vi också göra... i framtiden... ♥ Nu ska jag göra mig en svampmacka med svampen vi plockade idag, Ninni & jag. Mums!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Ah, så fint köket oxå blev. Du/ni har bra smak ;-) Me lovvvvve vitt!! Ha en skön kväll! Kramis

2011-09-11 | 21:18:35
Carola.W

Hej hej, smart idé att måla om kakel och bänkskivan, bara undrar vad använder du för typ av färg till bänkskivan?

2011-09-11 | 22:03:22
http://cwsblogg.blogspot.com/
emily

Gud så flitig du är! Du får mig att vilja renovera. Men kan inget om färger och sånt, haha :)

2011-09-11 | 23:00:49
http://agressia.blogg.se/
Cecilia

Tok fint som vanligt! Förstår inte hur ni hinner med allt! De går ju så fort för er!

2011-09-12 | 08:12:03
http://skogscilla.blogg.se/
Vendela

Hejsan,

vad annorlunda att måla på kakel.Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp hur du gjort på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.

Maila mig så berättar jag mer!

/Vendela

2011-09-12 | 14:37:19
maria

men alltså.. shit-vad-snyggt-ni-gör! Kaklet blev ju väldigt bra!!! O skivan! O så spar ni ju en heldel slantar med att kunna måla om så där!

Jag säger bara WOW!!

2011-09-12 | 15:02:54