Hösten är här!

Regnet fullkomligt öser ner och det är fösta gången det känns som att Hösten är här - på riktigt. 



Som jag trodde fick vi ingenting mot Neos blåsor på tungan igår. Vi fick träffa en nonchalant doktor som absolut var fel människa på fel plats. Oerhört tråkigt! Det började med att hon vandrade förbi oss i korridoren, utan att ens titta än mindre hälsa - med en kaffekopp i handen. Vi satt precis brevid dörren intill hennes rum, där hon vandrade in och stängde dörren efter sig, trots att det var vår tur just i samma klockslag.

10 minuter senare sitter vi fortfarande utanför hennes dörr, då öppnar hon äntligen och säger med barsk röst "Ni kan följa med här!". Ooookej. Kaffet verkar ju inte gjort henne på bättre humör i alla fall....  och.... HEJ på dig med - Lina heter jag och här är min son Neo! *suckar* 5 minuter senare är vi påväg hem igen. Utan medecin eller bedövning. Utan leksak för att Neo varit SÅ duktig (ett klistermärke brukar de ju iaf bjuda på!) och med ett dåligt, besviket humör. Vad hände med servicetänket? Omvårdnaden? Ödmjukhet? Förståelsen?


Virusblåsor
, hette det visst förresten..

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hondjur

Fy farao, vad tråkigt! Ledsen för eran skull! Tyvärr tycker jag att det blir allt mer vanligt förekommande! -suck-

Kram på Er!

2011-09-07 | 11:35:05
http://etthondjur.blogg.se/
sonja

Ville bara tipsa om att det finns salva på apoteket mot virusblåsor / förkylningsblåsor

salvan lägger sig som ett skydd över och man känner inte av dem Funkat jätte bra på mina barn !

2011-09-07 | 11:38:20
maria

jag är ganska bomsäker på att det finns något som lindrar blåsor i munnen som finns på apoteket, det måste ju göra jätte ont i munnen på honom, hua!

O fy för sådana läkare, jag har också träffat på sådana...=/

2011-09-07 | 11:40:29
Camilla

Ja hösten är här för att stanna,,, Hoppas lillkillen mår bättre och han inte har lika ont av sina blåsor. Jag är inte säker men har för mig man kan köpa något på apoteket mot blåser i munnen, som ska lindra. Men är som sagt inte säker!

Har själva varit med om dessa otroligt otrevliga läkare, när vi var inne med min son då han hade ont i örat. Ha en bra dag nu,,, Camilla

2011-09-07 | 12:22:20
Emma Andreas och Wilma

Det är inte höstblåsor då? De blommar runt på förskolorna nu... Inget farligt men aj så ont de gör!! Lider med honom!

2011-09-07 | 14:23:45
http://emma85.webblogg.se/