Lussebullsbak

Igår bakades det Lussebullar inför kommande adventsfikor. Lagom till lucia får det bli traditionella lussekatter, men eftersom jag personligen tycker att det blir snustorra efter de har frysts (ja även med kesella i!) så kör vi på just Lussebullar istället. Saftiga och farligt goda!
Ja ett 80-tal bör la räcka fram till jul - förhoppningsvis :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Såg ju mysigt och smarrigt ut :-) Gör du lussebullar på samma vis (deg) som lussekatter? Alltså allt samma men i formar som på bilden? O pärlsocker på tyckte jagd et såg ut som? Såg gott ut i alla fall! :-) Kram o ha trevlig första advent!

2011-11-27 | 12:33:19
Laila

Hej Lina!

Jag brukar ha både kesella och 1 ägg i,dom blir jätte saftiga och goda då.Har det även när jag bakar vanliga bullar också.Ägget gör dom saftiga på något konstigt sätt :)

Ni får ha en trevlig 1:a advent kram till er

Evelina -Sofias mamma

Här ska också bakas snart! Lussekatter är så gott=) Hoppas ni haft en fin advent! kram!

2011-11-27 | 23:52:26
http://evelinalinnea.blogg.se/
Hondjur

Åh, vad ni är rediga ;)

Borde nog göra samma sak här tror jag ;)

2011-11-28 | 10:17:24
http://etthondjur.blogg.se/