Mini-makeovern börjar gå mot sitt slut...

Det var alltså taket i köket som jag påbörjade att måla idag. Påbörjade, japp. Jag hann inte helt klart... Men, nästan 2 strykningar på taket och dessutom två strykningar på det jag hade kvar på väggarna. Härligt! Senast tisdag kör jag slutspurten och sen är äntligen 4 rum vitmålade :)
Bara 5 rum kvar att måla sen....
Kaklet målade vi ljusgrått och bänkskivorna förvandlades från marmor - svarta :)
Såhär såg det ut innan vi ens påbörjade köket :p Det gjorde stor skillnad att bara få fönsterkarmarna vita :)
Furutak
Första strykningen....
Taket ska strykas en gång till, men visst blir det redan nu - en enorm skillnad? Betydligt ljusare! Tänk vad man kan göra med små medel va. Kostar dessutom minimalt. Byte av köket - luckorna osv - kommer också framöver. Men hey, en sak i taget inte sant? Och tills dess duger vår "mini-köks-renovering" finfint! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Evelina

det blir så mycket större och ljusare med vitt! Jättefint! Här ska också börja renoveras, Sofia ska få eget rum, ser fram emot förvandlingen och pyssla=)

2011-11-06 | 23:16:18
http://evelinalinnea.blogg.se/
Vendela

Hejsan,

vilket fint resultat. Och bra idé att måla kaklet! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.

Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-11-07 | 10:53:27
Linnéa Olsson

Glömt tävlingen ?

2011-11-07 | 19:47:13
Frugan med Lillan i magen

Så mysigt det ser ut.

2011-11-09 | 17:10:11
http://mammasbusungar.blogg.se/