Verklighet blir lek

Jag tar en paus i pluggandet och visar er några goa bilder på syskonen bus, som jag tog igår. Det blir lätt så har jag märkt, att verkligheten gärna blir lek hos barnen. Igår fann jag dom i full lek med det senaste; Sjuk, medicin, sprutor, lyssna på hjärtat, ta feber och torka kräk. Barnen har så fina doktors-leksaker och igår lekte de riktigt fint tillsammans. Inlevelsen var så stor att de till och med kom ihåg att ge varandra en "present" när de var klara. Ja, så som man får hos doktorn ni vet? Bara för att man varit så duktig... Så härligt underbart att se ♥ Älskade kids
Ninni var sjuk och Neo doktor sen bytte dom roller. Sen var mamma sjuk och barnen doktor, sedan var barnen sjuka och mamma doktor. Ja, leken lektes i alla möjliga kombinationer. Sedan var mamma slut (slut, inte sjuk) och pappa tog över och lekte kurragömma med barnen i säkert en halvtimme, ja ända tills det inte fanns några gömställen mer... Teamwork!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

aha okej. skönt att det gick över så snabbt! o att ni andra klarade er.

här är det ok. barnen är på dagis idag efter att ha varit hemma hela veckan. noel har varit pigg sedan han var sjuk i helgen men jag har varit hemma "sjuk". Blodtrycksfall, trodde jag skulle svimma på jobbet. Men det är bättre nu.

jimmie ligger hemma idag, trodde han med fått kräksjukan men "förhoppningsvis" är det bara magkatarr. suck. alltid ngt. vill ha våååår nu!!!



kramar!