Pluggar!

Jag pluggar, pluggar och pluggar. Jag har kommit på en grej. Att det är ganska svårt att plugga, när man som jag - inte är någon "pluggmänniska". Jag har det lättare i praktiken :)

Dessutom så pluggar jag ju på distans. Jag måste själv släpa mig till böckerna, själv läsa, själv diskutera. Det är tufft och inte alls så lätt som man kanske tror. Det är hur lätt som helst att snegla lite på tv:n, för att sedan "vakna upp" när Oprah eller Ellen tar slut. Har programmen blivit kortare, eller har jag verkligen suttit här en timme? Såklart hoppas jag alltid på det sistnämnda. Såklart är det aldrig så.

Näe, det är konstigt det där. En timmes tv-tittande är ju inte alls så lång som en timmes plugg. Tillexempel. Jag längtar tills jag är klar. Finito. Undersköterska. Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag ska göra då? Jag är nämligen inte så värst sugen på att jobba som det :D Typiskt mig. Men det kan ju aldrig ligga till min nackdel iaf.
Förra året fick jag ju rycket att ta taxilegitimation på egen hand. Ville utvecklas! Sagt och gjort, ett par månader senare klarade jag de 3 proven samt uppkörningen. Fick mitt taxileg och höll det i handen en vecka senare. Men har jag jobbat som det? Näe. Kommer jag? Inte en aning :p
Truckkortet tog jag i Augusti 2010. Det var på tiden! Fick det genom jobbet, eftersom vi kör mycket truck där. Är alltså inte bara en kassatjej/butiksbiträde utan jag kör truck också. Kul att sätta farbröderna "som vill ha en kille som kör truck", på plats. Kul att utvecklas och kul med nya arbetsuppgifter!

Oj vad jag skenar iväg :D Nehepp, det är färdigpluggat för idag, de sista uppgifterna är gjorda och nu väntar slutprov den 12:e - för att även börja den nya kursen samma dag. Den 12:e it is! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)