Dag 3 med Modifast

Jahapp, så är man inne på dag 3 med endast Modifast. Även kallad helvetesdagen. Idag ska vara den värsta dagen innan suget på mat och div. sötssaker sedan lättar. Jag kan inte säga att jag är direkt sugen på det längre (faktiskt!) men visst hade det varit nice att få TUGGA nåt. Men, ett tag till kan jag absolut hålla ut!
En nackdel med att bara äta flytande är såklart alla toalettbesök som blir, vätskan rinner rakt igenom! :p Sen är det ju det här med Ketos. När man kommer in i ketos får man (tyvär) dålig andedräkt. Jag är där nu. I ketos alltså. Så, sorry alla i min närhet!

Ketos uppstår när det frigörs mer fettsyror än vad kroppen hinner med att förbränna...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emily

Hur länge ska man köra med det där då? :)

Börjar man äta vanlig mat sen igen? Krams

2011-01-26 | 16:02:28
http://agressia.blogg.se/
Cissi

Hejja Hejja!!

2011-01-26 | 17:07:55
http://allicima.blogspot.com
sarah med elin och filippa

heja heja

vad ducktig du är!!!

hörde ett litet tips från en kompis som ochså bara dricker hon ahr gjort de snart nu i tre veckor. och om man behövde någon annan smak i munen och något litet att tugga på så är stjärn anis bra och tydligen tillåtet

stort lycka till

kram

2011-01-27 | 20:07:43
isa

hej. jag funderar på att testa modifast i 2 veckor. är det gott? får man äta puddingarna under ren modifast kur? vart köpte du dina modifast saker? mvh

2011-04-07 | 16:52:10