Jäkla pissdag rent ut sagt!

Dagen började med kaos, var sedan (äntligen!) i metodrummet (skola) mellan 9.00-12.00. Klockan 12.30 var jag på jobbet och jobbade till 19.15. På rasten ringde en klasskompis och berättade hur ego vissa människor kan vara, nämner inga namn men vi ska nog lösa det ändå....
Hur som helst.... efter en jobbig dag så fick jag framåt 17.30 (fortfarande på jobbet) fruktansvärt ont i magen, kom lite pö om pö för att stanna kvar när det var som värst. Ringde hem till hunken vid 19.00 och berättade läget, han tappade upp ett varmt bad tills jag kom hem och jag gick sedan från badkaret direkt ner i säng, med vetekudden på magen....
Nu, två samtal till 1177 senare, sitter jag fortfarade uppe - med värdens ondaste. Till 99% gallstensanfall! Vetskapen om att jag ska upp kring 05-06.00 för att sedan lämna ungarna på dagis och köra vidare till jobbet (jobbar 8.00-16.00) gör att det känns ännu jobbigare att sitta uppe. Men, lägger jag mig ner så kan jag knappt andas.
All rätt att kalla det en pissdag? I guess so...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hondjur

Men älskade vän! Ungar till dagis och du rätt hem i säng/soffa/bad! Du måste ta hand om dig! Ingen tackar dig för att du jobbar dig sönder och samman. Ej heller plånboken. Faktiskt! Var rädd om dig fina, fina!!

Massa krya på dig kramar!! <3

2011-02-22 | 00:45:57
http://etthondjur.blogg.se/
Marih

Låter inget vidare alls. Men kanske skiner solen och får den lite bättre? :)



Krya på dig!

2011-02-22 | 08:32:19
http://marih.blogg.se/
Johanna

Usch då! Men du, du kanske skulle stannat hemma och ta en sjukdag? Jobbet går nog inte under för att du är hemma en dag. Du måste ta hand om dig! Kramar

2011-02-22 | 09:09:35
Laila

Hej Lina!

Det var ett tag sedan.Vad tråkigt att du fått problem med gallan.Det hade jag med när jag var yngre,när jag hade många järn i elden :) Prova Gaviskon finns flytande och tugg tabletter man tar det 30 min för mat,man kan ta den även om man inte äter om det känns allt för mycket smärta.Finns på apoteket.Undvik stek mat ät bara lät mat och inte fet mat.

När du får ont kanske låter lite tokigt men det hjälper,andas som om du skulle få krystvärkar det hjälper.Försök att slappna av jag vet inte lätt när det gör så jävla ont.Men det är dessa tips jag kan ge dig.

Hoppas att du snart mår bra många kramar till dig