Under construction!



Jag talar alltså om vardagsrummet - som vi alltså inte ens använder (mer än till förråd) idag. Så bra har man det när man har många rum ;) Närå men som sagt, vi har ju så smått börjat göra i ordning där inne och jag tänkte nu visa er hur det såg ut från början, och hur det ser ut idag... Inte jättestor skillnad ÄN - men det kommer.....



Såhär såg det alltså ut när den förra ägaren bodde här....



Och såhär såg det ut när vi hade flyttat in (och även då vi började riva ner strukturtapeterna ser jag nu..) :)



Och här har vi rummet idag. Vita fönster och inga tapeter alls! :p Nästa steg är att måla altandörren och karmen till den. Sen jagar vi en färgpistol som vi kan måla taket med, hittar vi ingen så får vi helt enkelt måla taket för hand.. men usch sicket jobb! Rummet är ju rätt så stort så snacka om att få nackspärr... Så, Tips anyone??



Eftersom vi redan nu vet på ett ungefär hur vi vill ha det så känns det SÅ kul att det är på gång! En annan, ganska så sjuk sak, är att vi redan sålt våra soffor (!!) Jag la ut dom på Blocket redan INNAN vi flyttade, men ingen hörde av sig - förren ett par dagar sedan. Det ringde en kille och ville ha dom och på kvällen hade dom nya ägare. Shit pomfritt! Och det bästa var ju att vi fick rätt bra pengar för dom, trots de var 3-år gamla och med lite klo-skador från Hannie på baksidan.. Wihoo! Så, en NY - heeeeelt fantastisk - soffa är beställd - men den har 8 veckors leveranstid! Egentligen ganska bra eftersom vi då slipper stressa med renoveringen av vardagsrummet, men drygt eftersom man vill ha den NU - helst igår! :) Barnen sitter nu i sina puffar och ser på Bompa - och vi... kollar inte på tv alls, Hunken & jag. Sant! Faktiskt......
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


emelie

hej

Vad fint ni får!! Går det inte att hyra färgpistolen tex på bengts färg eller liknande??

vilken färg använder ni till fönstrena??



osäker på om komentarena kommer fram eftersom jag inte ser några kommentarer till inläggen...

2011-08-03 | 16:05:07
lelle

Går ju inte gärna att få det sämre.Hantverkare finns ju,att ni orkar bo i "röran ".Det hade aldrig jag jort

2011-08-03 | 19:46:53