Svampletning bakom huset!

Igår hämtade jag hem barnen från dagis vid 12.30, eftersom jag slutar så tidigt varannan dag. Eftersom det var busväder ute höll vi oss inomhus på förmiddagen, sen gick barnen in till grannpojken och lekte fram tills det var dags för middag som barnen fick välja själva; Pannkakor!



Efter middagen klädde vi på oss ordentligt för att trotsa vädret och ge oss ut i skogen för att kolla på djurbajs, känna på kottar och leta svamp - eller ja, "det heter ju Kantareeeeller"... som Ninni glatt påpekar :) 



Efter vi bestigit backen upp till skogen bakom vårat hus så hann vi endast några steg in förren vi hittade lite guld. Det var tur, eftersom det 10 min efter vi kommit upp i skogen - började åska! Ungarna skrek rakt ut av mullret och jag försökte hålla god min medan jag skyndade mig neråt slänten men varsin ledsen unge i varje hand, och svamppåsar (ja för alla skulle ju ha varsin påse!) i armhålan. Vilken syn det måste varit! :p

Väl hemma igen bytte vi om till myskläder. Vi gjorde även varm choklad och bullar som vi mös på medan jag läste en saga samtidigt. Älskar mitt "nya" jobb (som inte är så nytt längre, har ju redan jobbat där 3 månader!) som har gett mig ett så bra schema - som samtidigt ger mig en massa kvalitetstid med mina kids ♥ Barnen växer. Tiden går så fort. Ta vara på den.
 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)