Vi har det helt underbart!

Ja vi har det bara bra här i Egypten. Solen skiner som bara den, vi badar och äter gott. Bloggen har absolut inte varit första prio men den sena uppdateringen har även med uppkopplingen att göra. Dels får jag gå en bra bit, med datorn under armen, för att ens få en uppkoppling - sen är det långt ifrån det snabbaste internet, om jag säger så ;) Ett plus är att jag i alla fall fått det gratis. Annars kostar det 30 euro för 30 minuter.....



Ovan ser ni en av poolerna. Här på hotellet finns det 4 stycken, plus jacuzzi och bastu. Det är ett jättefint hotell med underbar mat och dryck. Vi bor ju på ett "all inclusive" och det är bara att hämta dricka när man så önskar.





Vattnet ligger precis nedanför hotellet. Som ni ser på bilden så ser man poolen närmast och havet i bakgrunden. Det är fantastiskt ljuvligt!



Vi har dock råkat ut för lite tråkigheter. Jag spräckte trumhinnan (eller nåt?!) när planet landade i Egypten. Det sprakar och har sig inne i örat, jag hör min egen puls i örat inne i huvudet och jag är stendöv. Skrämmande. Det håller i sig och jag äter Ipren för att dämpa värken. Kanske får söka upp en doktor om det inte släpper snart, är skiträdd för att flyga igen om det inte ordnat sig. Men, hem måste jag ju så....



Dessutom så trillade Neo ner från sin barnstol igår, när vi satt och åt. Duns ner i stengolvet. Hujedamig. Resultatet blev såklart krokodiltårar och en gigantisk bula i bakhuvudet. Men, han kräktes inte... o han sov gott i natt. Så, det såg nog värre ut än det var - men vi har honom fortfarande under noga uppsikt.


Myggbett har vi också fått. Fredrik har över 50 stycken bara på överkroppen! Ninni har också en massa men Neo och jag har klarat oss ganska bra från bett faktiskt - som sagt, vi lider ju av bula och öronont. Det får räcka.


Nätet är just nu supersegt och jag börjar få smått panik, så... bäst att avsluta här. Fler bilder kommer framöver eller när vi kommit hem igen. Måste ändå fixa lite med skolan så en uppdatering lär ske snart igen.



Vad är det för väder hemma? Ni som bor i söder, någon SNÖ ännu??

Massa kramar till alla vi känner.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jessica

Vi bor långt ner i söder och det är VITT...Snökaos med andra ord :-) Så med andra ord hade jag mer än gärna bytt med Er! Ha en fortsatt bra semester!

2010-11-24 | 12:53:02
Sussi - 22 år, mamma & student!

Japp igårkväll/inatt byttes regnet ut mot snö =) så nu ligger det några cm!

2010-11-24 | 13:05:44
http://sussey.blogg.se/
Hondjur

Snökaos och vargavinter.. och storm. Need I say more?

Njuuut. Ta en vecka till!

Ta hand om dig och örat nu! Kolla om det inte blir bättre! Kan vara livfarligt att flyga med annars!!

Kramen!

2010-11-24 | 15:08:03
http://etthondjur.blogg.se/
sophie

Det kom snö natten till idag :)

2010-11-24 | 19:36:20
http://sophieannamaria.blogg.se/
Marina

Hej Familjen !



Vad härligt det ser ut !

Synd om dig, hoppas att det ordnar sig med ditt öra,och att Neo inte slår sig mer ; )

Här är det vinter nu, varit snöoväder hela natten, och nu är det några minus, urhärligt !

Ha en fortsatt skön semester,njut !

Kram till er alla från gammelfaster

2010-11-24 | 21:33:43
Malena & Ivar

Gud va mysigt det låter. Hoppas örat blir bättre!! Iaf i stockholm har det varit snökaos men snölycka för hundar =)

2010-11-24 | 23:38:37
http://ivarsmatte.blogspot.com
Ninni

Åh ser verkligen härligt ut! Ljuvligt

Hoppas örat blir bra snart!

2010-11-25 | 05:44:06
http://ninnih.blogspot.com
Louise

Japp, inatt kom det massos med snö. Och det snöar fortfarandes. Det ser mycket skönare ut nere hos er. Ha en toppen semester.

2010-11-25 | 09:05:10
Fröken M

Det är massor av snö och minusgrader, så njuuuut!

2010-11-25 | 09:23:04
Johanna

Vi har fått en hel del snö här hemma i Karlskrona.

2010-11-25 | 11:49:40
Mickan

Åh, gud så härligt det ser ut. Jag vill också utomlands! :)

Trist med incidenterna och myggbetten (trodde inte man fick myggbett där nere, vi var i Tunisien i sommar och det fanns inte en mygga).

Kramar

2010-11-25 | 19:33:52
http://angel-like.com
Fia

Oh så gött ni har det!! Ja förutom spräck trumhinna, bulor och myggbett då. Det kunde ni ju fått slippa på er semester :/.



Jodå här hemma har vi SNÖ. Men jag har bara varit hemma en stund från skolan och inte reflekterat om det är så värst mycket än - men 15cm iaf. Pulkan åker fram imorn :).

Kram på er!

2010-11-26 | 00:03:54
http://fiansess.blogg.se/
Lotta

Åhh, vad härligt det ser ut!

Ha det gott! =)

2010-11-27 | 11:59:54
http://sotnosenattol.blogg.se/
Anonym

mycket snö och 7 gader kallt ska komma mer har dom sagt från laila ha det så bra och hälsa alla

2010-11-27 | 17:33:17
laila nilsson

Snöar och 7 gr kallt och det kommer mer.Hälsa alla

2010-11-27 | 17:37:19