Tjingeling!

Igår var jag hemma lite innan 20.00. Jag jobbade till 19.30 och sen handlade jag efter det, innan jag slutligen gick hem i ett virvarr av snökaos. Puh!



Det är verkligen helt galet mycket snö här nu! Kundena på jobbet är bara inne och vänder, de vill ha snöskyfflar men våra tog slut efter lunch igår. Folk är som galna!

En kille frågade till och med om han inte kunde få köpa den som vi anväder på jobbet :) Desperat, men vad gör man när det är slut i a l l a affärer?



I och för sig så köper de effektsalt och pellets som galningar också. Och fågelmat :D


Bilderna ovan är från igår morse, när vi skulle gå till dagis. Fy vad jobbigt det var! Men, jag är SÅ STOLT över min lilla prinsessa! Tanken var nämligen att jag skulle dra henne på en pulka och Neo på en, men jag orkade bara inte i all lössnö! (det var ju då inte skottat hos oss)

Så, jag bad Ninni stiga av pulkan "för att mamma orkar inte dra båda två". Det blev lite protester först, eftersom ju lillebror fick åka, men sen gick hon på egen hand i snön - hela vägen till dagis. Min duktiga tjej!!


I dag hoppas jag komunen har skottat vägarna bättre, så att även Ninni kan åka pulka till dagis. Hoppas! Jag kände mig som världens uslaste mamma när jag bad henne till dagis, medan lillebror fick åka... :( 


Jobb mellan 11-19.30 idag också. Segt, speciellt på en fredagkväll, men det går. Det är faktiskt helt okej på jobbet just nu. Tiden går fort och grabbarna (arbetskollegorna) är relativt snälla mot mig :p



Nackdelen
är ju att jag inte alls hinner träna! På förmiddagarna är jag ju hemma med barnen och på kvällarna jobbar jag! Den kvällen jag är ledig mitt i veckan, funkar ju. Men jag undrar när den kommer?


Jaja, jag har iaf tjuvvägt mig - TACK ALLA SOM HJÄLPTE MIG ANG VÅGEN, ni hade så rätt så rätt haha - och det är i alla fall minus. Får försöka vara nöjd med det. (skriver om veckans vikt imorgon)

Antar att man kan se allt spring till och från dagis, till och från jobbet samt springet som blir på jobbet som träning det också. Eller ja, i alla fall motion :) Bättre det än inget, inte sant? *har fått in ett positivt tänk igen*



Ninni är inne i en period då man ska göra grimaser. Åt allt! hihi Tokfia ♥ Nu ska vi plocka fram frukost. Fredrik och Neo kom nyss upp ur snarkofanen och snart ska Fredrik till jobbet. Mysigt med frukost ihop i alla fall!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sara

Använd stegräknare! Det är verkligen super för att kunna hålla lite koll på sin vardagsmotion.. =)

2010-01-29 | 10:33:55
http://viggolino.blogg.se/