Första jobbdagen avklarad!

Dagen började vi med att äta frukost ihop hela familjen, jag tog en liten skål naturell yoghurt med hemmagjord musli. Sedan brummade jag iväg för att träna - på gymmet.

Ca 1,5 timme senare kör jag vidare hemåt, men stannar till på jobbet för att se om mitt schema verkligen stämmer eftersom jag fick höra andra tider av kollegan som ringde mig igår.

Såklart hade det blivit schema ändring och nu hade jag endast 50 minuter på mig att åka hem, duscha, klä om, äta och laga mat till matlådan jag skulle ha med mig. Stress!


Men jag kom iväg i tid i alla fall.




Timmarna på jobbet gick ganska fort och ärligt talat var det faktiskt helt okej att vara tillbaka. Isen är bruten och det var nog denna dagen som behövdes, för att få mesta delen av ångesten att släppa.

Grabbarna (ja, det är ju bara killar på mitt jobb..) flamsade omkring och drev en hel del med mig; "den nya praktikanten". HA. HA. Jättekul? Inte. Men i alla fall ;)


Jag som var så nervös över att jag skulle glömt bort hur man gör i kassan, vilka bräder som är 28*120, 45*45 osv, vilken fog man ska ha vart och när eller vilka tillbehör som passar till vilken maskin... men jag insåg snart att det sitter i ryggmärgen. Ge mig ett par dagar till så ska ni se att jag besitter samma kunskap som innan jag gick hem på mammaledighet! Det känns bra.


Tusen tack för era komentarer och lyckönskningar! Det värmer må ni tro ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Vad härligt att det gick bra idag! Måste passa på att säga också att smyckena var sjukt fina Lina, sötegöte så duktig du är!! Sambon blev också jätte glad för sina och de används flitigt! Toppen! Kramar

2010-01-04 | 19:43:00
http://johannala.blogg.se/
Emelie

Hej!

Jag har nog missat det, men var jobbar du? Förstår att det e i en bygg butik;)

2010-01-04 | 20:01:50
http://emelieidafriberg.blogg.se/
Madde

Vad skönt att din dag gick bra, men vist är det pirrigt när man ska tillbaka.

2010-01-04 | 20:56:11
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Anonym

Ja man måste bara komma över den första spärren sedan går det bara av farten :D skönt att det gick bra för dig på din första dag tillbaka



Ha det så gott och god fortsättning på det nya året

2010-01-04 | 21:46:57
Carolina

Skönt att det gick bra på jobbet :-) kram

2010-01-05 | 00:06:50
http://carolina1979.se
Ida H

Ja man målar alltid fan på vägen i onödan. Men ibland kan det ta lite tid. Skönt att du kom in i det så fort! Och du, starkt att du tränar så mycket!! Du är fasen skit bra!

2010-01-05 | 11:44:54