Vad kan man göra med en boll lera och en pipmugg?

Här om dagen satt Ninni och lekte med lera. Efter ett tag tröttnade hon och tillslut hade hon plockat ihop leran igen, men sparade en liten boll av lera framme. Sen tog hon lillebrors pipmugg och voila!



Kan ni gissa vad hon lekte att det var?



Hon gav mig pipmuggen och sa;

- "här mamma, håll min fisk en liten stund"


Så, det rätta svaret var alltså en FISK (instängd i pipmugg!) :) Det var mycket viktigt att locket skulle vara på, så att fisken inte skulle smita :p Du härliga unge ♥ älskar dig
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hondjur

Naaw. Hahaha! Sötast i stan!! Vilken härlig fantasi! :)



Och jaa, vi vill visst följa din Gi resa! Jag försöker mig på det jag med. Tänkte baka ditt Gi bröd nu någon dag. Utan bröd överlever jag nämligen inte :)



Kraam på Er!

2010-01-05 | 12:02:29
http://sagoelin.blogg.se/
emelie

har ni fått bilderna sen fotograferingen??

2010-01-05 | 13:51:45
Madde

Hihi ja barn kan verkligen vara uppfinningsrika

2010-01-05 | 22:03:44
http://mammamaddesblogg.blogspot.com