Hannie-bannie ♥

Hannie skrämde livet av oss (läs;mig) ikväll. Jag hittade nämligen en av hennes tänder, hängandes i en liten slamsa från hennes mun tillsammans med en droppe blod... (!)
Slängde mig på telefonen till veterinären - som inte svarade!
Googlade (TACK GUD för google förresten!) och fick fram fakta: Har katter mjölktänder?

Ja, katten har mjölktänder precis som människan. Katter föds med 26 mjölktänder. Under de första sex månaderna ersätts dessa med 30 permanenta tänder. Oftast märker man inte att katten tappar sina tänder eftersom den ofta sväljer dessa.

* en trött Hannie tidigare idag..


Inte 17 visste jag att katterna också har mjölktänder. Visste ni??
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sophie

Nej.. :) Lär sig något nytt idag ja.

2010-12-10 | 20:24:19
http://sophieannamaria.blogg.se/
Maja

Jo det visste jag

men har tyärr aldrig sett/hittat några av dom tappade tänderna på mina katter



Tror du tandfen kommer även till katter =)))

2010-12-10 | 21:58:30
Calle

jag visste då apsolut inte! Kan se framför mig hur du fick paniiik! Skönt att google räddade lillasyrran.. =)

2010-12-10 | 22:54:39
Laila

Aha nej det vist inte jag :) Har aldrig hört det,men varför inte dom har ju också tänder :D Hoppas att allt är bra med er kram

Sofie

Haha usch. Jag visste att katter har mjölktänder, har hittat en o annan när våra var små, men jag förstår dg som blev orolig när du inte visste ;).

Adam kikar på Rusta på måndag eller tisdag när han är tillbaka på jobbet så får vi hoppas att de finns där :).



kram på er och hoppas ni får ett härligt kalas imorgon!

2010-12-11 | 20:58:51
http://fiansess.blogg.se/
Hondjur

Men guud, jag hade ju blivit tvärhysterisk! Haha! Usch, vad läskigt! Trots att jag under åren haft Många katter hade jag ingen aaning om det! :s

Kul att få veta dock :)

2010-12-12 | 14:51:37
http://etthondjur.blogg.se/