Vinterkläder till barnen - Check √

En ursnygg jacka från underbara MOLO. Ninni behöver egentligen ingen mer jacka (se inköpet längre ner) men när kompisens kompis slog igen sin barnbutik och reade ut en massa, kunde jag bara inte motstå!  249:-
Neo har en grymt härlig ljusblå skaljacka från FIX. Med avtagbar fleece alltså :)
... och till det har han ett par skidbrallor av märket Everest (ska tydligen vara kanonbra? Finns köpas på sportaffärer ex. Stadium för runda 499:-)
Eftersom jag egentligen är emot 2-delat på små barn, det är så lätt hänt att det glipar o har sig, så har jag även klickat hem två overaller. Vi testar Molo i år! Lila(fast myyyycket finare lila än den på bilden!) till Ninni (som bara ääälskar lila just nu) 350:-
.. och en uuuuuursnygg antracitgrå overall till Neo. Love it! (blev kär första gången jag såg den, färgen är underbar!) :D :D 350:-
Eftersom Ninni har vuxit ur sin höstjacka så sålde jag den på tradera för nån vecka sen. Pengarna jag tjänade in där kunde jag sedan köpa ett helt skalset, återigen av märket everest, för! (med jacka, fleecejacka, byxor och fleecebyxor) På REA (förra årets modell) från Stadium
Nu ska nog ungarna slippa frysa i höst/vinter :D
Vinterskor, mössor o vantar tar vi en annan gång (skor o mössor är klara men vantar måste inhandlas!)
Hur långt har ni kommit i vintershoppingen? Och kör ni på nåt speciellt märke? Tvådelat eller overall? *nyfiken* :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sonja

ÅHHHH !!! en sån grå overall vill jag med ha till sebbe !!



Har hon några kvar ? blink blink



Bra fynd du har gjort !!

2010-08-27 | 07:36:35
Agnieszka-2barnsmorsan

Vi har inte ens börjat, men känner att det är dags att få tummen ur:)



2010-08-27 | 07:45:25
http://agnieszka.blogg.se/
Kristin

Varifrån har du köpt overallerna?

2010-08-27 | 09:30:06
http://krajstajn.blogg.se/
Sussi - 22 år, mamma och student!

Här är höst- och vintershoppingen klar =) Köpte vantar, mössor och en vinteroverall i Ullared, sen har jag beställt ett set med mössa och halsduk från Ellos, sen köpte jag redan i våras på utförsäljningen en overall på Maxi ;) Skor beställde jag från Barnshoshopen.se när de reade nu för ett tag sen, superfina! typ 300 kr för ett par viking-stövlar! Höstjackor har vi 2 ärvda och sen köpte vi en helt ny på Tradera med. :)

2010-08-27 | 09:54:57
http://sussey.blogg.se/
Maria S

Vart vart vart hittade du Molo overaller för 350 kr styck?? :)

2010-08-27 | 18:23:40
Marre

Men VAR har du köpt Molo-overaller för 350?? :-) Vi kör på tvådelat från Didriksons och overaller från POP men hade mer än gärna köpt Molo-overaller för 350! Du är bra på att fynda du!:-)

2010-08-29 | 10:09:35
Hanna

Vintershoppingen är klar hos mig! Wilma har fått overall, och vi kör med märket Reima :) Super kvalitet! Har du testat det någon gång? Är ju lite dyrare såklart, men tycker det är helt klart värt det. Hon har aaaaldrig blivit blöt igenom kläderna. Hennes overall i vinter kommer vara lila, lila mössa och lila handskar :) Och svarta skor av märket kouma eller hur det nu stavas ;) Är ett finskt märke på skorna.



Nu har ju jag sån tur att jag får köpa lite billigare från min syster, eftersom hon också har en dotter som är 1 år äldre än Wilma. Så det hon har ena vinterna, har Wilma det året efter ;) Så länge det går förstås. Ju äldre dom blir, desto mer nöts ju kläderna,men än så har det inte nött sönder kläderna :)

2010-08-29 | 21:48:47
http://wildbee.blogg.se/