Gäsp!

Jag har varit uppe i 22 minuter, för att vara exakt. Ställde klockan för en gångs skull.... på 05.00.

Nu har jag en timme lite drygt på att göra mig och barnen i ordning, för att sedan sätta mig i bilen för att åka den drygt en timmes långa bilresan till Karlshamn. Jag säger bara, Gäsp! ZzzZzZZ


I går kväll bäddade jag ner mig i duntäcket, som legat undangömt under sommaren, och åh... det var längesen jag sov så gott! Fasntastiskt vilken skillnad hela nattsömnen gör, pga ett täcke! Men det gör det alltså :D



Nehepp som jag svamlar.. Jag hoppas att mäklaren ringer idag med, det kommer nog att dra ut lite på tiden innan vi bestämmer oss - det är lite frågor vi vill ha svar på först. Man ska ju absolut inte rusa in i något så stort som en husaffär, har jag förstått.... även om jag är impulsiv och lätt dras med av det roliga, utan att tänka mig riktigt för..

Men har ni tips och råd, ni som har/haft hus, så tar jag TACKSAMT emot dom! Känner mig lite ny på den fronten nämligen :9



Nehepp, Karlshamn var det ja... dags att väcka ungarna, och det händer ju inte allt för ofta att JAG väcker DOM. Oftast är det ju tvärtom....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

Hoppas ni får en trevlig dag gumman!

kramar

2010-08-10 | 05:49:35
http://agnieszka.blogg.se/
Camilla

Tittar in på din blogg i mellan åt men nu var det länge sen jag lämnade en kommentar. Du ville ha tips och råd ang det här med husköp. Vi köpte hus nyligen, sista april skrev vi papprena. Min man är snickare så det var hans omdömmen och mäklarens papper som vi gick på. Huset som vi köpte är ett gammalt hus så det finns en del som behövs rättas till. Men något som man ska vara noga med är att kolla igenom alla skrymslen och vrår på huset innan man köper det. Tak, vind, garage mm. För det ligger på köparen även om det finns en besiktning gjord så ska man kolla. Vi har nämligen haft lite problem nu sen vi köpte, bla en läcka i garagetaket. Det taket tittade vi inte närmare på eftersom det var nylagd plåt på taket 2009 och då trodde vi att det var riktigt gjort. Men det var ett felaktigt arbete som den tidigare husägaren gjort, då han lagt plåt direkt på den gammle pappen. Nu hade vi tur att dom tidigare ägarna gick med på att betala halva kostnaden för ny renovering av taket eftersom dom tyckte att de själva gjort fel. Men hade dom sagt nej hade vi fått stå för hela kostnaden själv då det inte kunde räknas till ett "Dolt fel". Så titta igenom huset ni är intresserade av otroligt noga, det är mitt tips till dig! Hoppas det går som ni önskar med huset! Trevlig kväll önskar jag...

2010-08-10 | 18:56:35
http://frufransila.blogg.se/
EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Om det inte är besiktigat så tycker jag att ni skall bekosta en egen (om ni kommer så långt att ni tänker köpa). Det kan dyka upp massa otrevligheter och antingen kan man hoppa av (tror jag) eller så kan man pruta ned priset lite.

2010-08-10 | 22:51:04
http://www.annakarlsson.se/blogg/