Gånger 3!

Körkort. Taxileg. Truck kort. Jag klarade det!! :D :D - Känns gött att även kunna skriva truckkort på meritlistan !




När jag kom hem storstädade jag hela huset, dammade o allt. Skönt att ha det gjort! Men, nu på eftermiddagen flög luften ur mig.... känner mig inte på topp och inte speciellt glad heller.... Kanske är jag bara trött? Blir nog en tidig kväll ikväll....


Ingen som hade lite tips och råd ang hus och husköp? :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

Grattis!!! Inte för att jag någonsin tvivlade på att du skulle klara dig... ;)



jag har tusen råd ang husköp :D kolla uppvärmning och driftkostnader. avlopp, smaka vattnet, finns det bra med förvaring, möjligheter för förändring (tex är det möjligt att slå ut ngn vägg, sätta upp en ny vägg etc), hur mkt är akut att fixa på huset/vad kommer det kosta, vad behöver göras först om några år. vad är det för fönster (energisnåla, dragiga?) skicket på vitvaror. kolla med banken hur lånet förändas vid räntehöjning osv, hur mkt kommer det kosta om några år... hur är badrummen? LUKTA, är det ngt som luktar typ unket mögligt?

och framför allt besiktning!!! gärna betala lite extra för att de ska kolla el och avlopp. det kan löna sig!



thats it for now :D

Kramis!

Ebba's mamma (Angelica)

Grattis :)



Tips: Om det inte är besiktigat så gör det...

2010-08-10 | 21:14:11
http://mideco.blogg.se/
Jonna

Lite tips har man väl alltid :) gå på både en och tre visningar och ta gärna med någon som är haj på sådant som har med hus att göra. Som köpare har man det största ansvaret så se till att besiktning och allt sådant är gjort och om det behövs - ta dit en egen besiktningsman. Var uppmärksamma i budgivningen så inga skumma bud trillar in, alltså så mäklaren eller säljarna själva försöker driva upp priset. Kan faktiskt hända! Av egen erfarenhet vet jag att man känner direkt om det är rätt hus, så hoppas nu ni lyckas få ert rätta :) lycka till. Kram

2010-08-10 | 21:29:20
Johanna

Grattis till truckkortet :)

2010-08-10 | 21:42:08
http://joelsmamma.blogg.se/
Camilla

Hmmm fick du inte mitt tips?? eller försvann det på vägen??

2010-08-11 | 09:22:46
http://frufransila.blogg.se/
Camilla

Jo såg nu att du lämnat en kommentar inne hos mig. har själv lite bloggtorka som sagt... Lycka till nu!!

2010-08-11 | 09:25:26
http://frufransila.blogg.se/
Laila

Grattis Lina vad kul för dig :) och Grattis till erat hus köp,håller tummarna för er.Hoppas att allt är bra med er annars.Kram Laila

Evelina

truckkort, coolt, grattis på dig, vad duktig du är! Jag har inte ens vanligt körkort;P

2010-08-11 | 19:27:30
http://evelinalinnea.blogg.se/