Vi lever - men kameran är död! (på lagning!)

Igår hade vi en underbar dag - utomhus! Vi gick ut redan vid 08.00, jag och barnen. Vi gick bort till Ekebacken som är alldeles ljuvligt fin såhär års. Vi kollade på ekorrarna som klättrade i träden, plockade blommor, klättrade på stockarna och lyfte på stenarna för att kolla in småkryp. Riktigt idylliskt!


Senare åkte vi till affären. Precis framme vid kassan så ringde barnens mormor för att bjuda in oss på lunch. Mys! Vi körde hem en snabbis för att lämna det vi precis handlat, för att sedan åka hem till mormor. Där serverades det lunch och efter dte gick vi ut för att leka i lekparken en stund..



Väl hemma igen så brummade jag iväg till Blomsterlandet för att handla rhododenderonjord och okalkad torvmull. Sagt och gjort! Åkte även förbi mitt jobb för att inhandla ett litet möbelset som var på kampanj, ett runt glasbord med två stolar för 398:- sen 20% personalrabatt på det :) Billigt!


Planterade mina 6 Rhododenderonbuskar i rabatten medan Fredrik tvättade bilen, ungarna lekte fint och sprang mellan att plantera och tvätta bil de också :D


Vid 16-tiden hade vi bjudit över min bror på middag, så vi tände grillen och grillade hamburgare/korv med bröd och fixade pommes till det. Mumma.


Kvällen spenderade jag & Fredrik framför ArkivX filmen innan vi slutligen stupade i säng.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)