Påskfest o 1:a April!

I förrgår var det påskfest på dagis och barnen var utklädda till små söta påskkärringar. Fredrik tyckte vi skulle klä Neo i bruna kläder och spreta hans hår så det stog åt alla håll och kanter - han tyckte vår son skulle vara utklädd till en KVAST!

Han är inte klok, min hunk. Jag skrattade. Lite osäker på om han menade allvar eller inte, så tog jag det säkra före det osäkra och inhandlade ett grönt förkläde till vår lilla prins - som i slutändan fick vara påskkärring han med! :) 

   
Barnen hade haft det jättekul på dagis och de hade fått besök av påskharen! En stor kanin som var lite läskig men som var snäll och han kunde prata och han delade ut godis, enligt vår lilla prinsessa som tjatade om det resten av kvällen.

Lyckan var stor!  












Och igår var det 1:a April. Kan ni tänka er? APRIL, redan. Den sista tiden har verkligen sprungit iväg alltså!


Jag hade förberett mig för att inte gå på några aprilskämt i år, annars är jag så fruktansvärt lättlurad. För nåt år sedan skrev dagens tidning att det snart skulle gå att ladda ner musik till sina brandvanare, något jag gick på stenhårt! Haha, tänkte "gud va sjukt, tänk om man väljer Nellys - Its getting hot in here.."

 



Likt förbaskat gick jag på kompisen Idas sms några timmar senare; "jag är gravid! är i v 12!!"

Hmf. Sånt luras man inte om, din skengravida subba! :p Skrev jag som respons på hennes "april april din dumma sill"...



Däremot lyckades jag lura min älskling ganska rejält då jag ringde till honom på jobbet och sa att jag tänkt kolla på film, men att det rök ur Xboxet - där dessutom hans nya spel satt i! Han gick på det stenhårt! :D 
 
Elakt, jag vet. Men jag var ju tvungen att luras med något som handlade om hans käraste ägodel :) hihi. Blev ni lurade?


Nu ska jag strax bege mig ut för att uträtta några ärenden, innan jag börjar jobba. Jobbar dock "bara" till 16.oo idag, skönt att slippa stänga vid 19.00. Jobbar sedan hela påskhelgen, lördag, söndag, måndag och sedan dessutom både tisdag, torsdag och fredag. Men det ger ju en massa cash så man får se det positivt!


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bonkan

Hahaha meeeeen jaaaa om graviditet! Klart man går på en sån sak för tusan :) D hade nog alla gjort! GLAD PÅSK :)

2010-04-02 | 10:05:26
http://tessibonkaan.blogg.se/
Agnieszka- mamma till 2

Nej jag har inte blivit lurad, och inte heller lurat någon,



kramar

2010-04-02 | 14:17:55
http://agnieszka.blogg.se/
madde

Vilka fina påsk kärringar :-)

Glad påsk

2010-04-02 | 20:53:41
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
tessan

jag blev inte lurad i år, jag är oxå en sån som brukar gå på det här.

Nåt år var det om att fixa fartgupp till spårvagnarna här i stan ;p är en lättlurad än.

det där med brandvarnarna lät ju skitbra ;p hehe

glad påsk på er

2010-04-03 | 13:59:28
http://ericasmamma.blogg.se/