Bilder från morgonens tidiga utevistelse :)

Här kommer lite bilder från i morse, då vi gick ut i trädgården redan vid 8.30.



Vi skurade av vårat trädäck och vilken skillnad det blev! Likaså fick utemöblemanget en rejäl omgång också, mycket välbehövdligt :) Längtar tills det blir lite varmare ute, så man kan avnjuta solens strålar...



Fint blir det här! :)



Ninni gjorde som jag och tog på sig sina "nya" trädgårdshandskar. Mäkta stolt tjej!



Kul med vattenslangen :)



Mina duktiga hjälpredor! De fick plantera om lökarna ur våra numera vissna påskliljor.. perfekt arbete för två små hjälpglada arbetsmyror :)



Neo hjälpte till med löven :)



Och vi vattnade kring sockerärtorna som vi planerade för ett tag sedan.. Bakom ser ni också vår kompost som är tot. överfull med löv....



I den vänstra planteringskragen har vi sått lite morötter och annat nyttigt, och i den högra kragen finns smultron och jordgubbar...



Vi har fiiina blommor i trädgården :)



Uttråkade barn? :p



Snorig kille med ett jack över näsbenet - som han fick då han trillade ner från soffan för ett tag sedan. Denna lilla kille är SÅ klättrig, klättrar på allt!, och alltså inte alls så lugn som sin syster..



Liten grabb som blivit trött av all friskluft :)


På min lunch mötte jag upp resten av familjen för att ta en tur på byns årliga marknad. Det blev en ballong och en godisklubba till Ninni och en "vindsnurra" till Neo.

Fredrik spelade, ensam, på chokladhjulet och VANN! Haha, minimal chans så vinner han. Gött! :D Han kastade också bollar och kammade hem två glittriga halsband till barnen. Några munkar blev det också... Mys!!



På jobbet säljer vi Rhododendron för 99:- och vi passade på att köpa hem 6 stycken röda till vår rabatt på framsidan. Kommer nog bli urtjusigt! Ska bara få tid att plantera dom också :p


Nehepp nu är det lite småpyssel som gäller, innan det är dags att krypa ner i sängen. Jag är trött, i numera vanlig ordning. I morgon väntas jobb till 16.15 och sedan ska vi åka och bowla samt äta på restaurang. Mys!


Förresten! Jag fick en uuuuunderbar present av min älskling idag, visar den i nästa inlägg!

kram på er!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Tänk att förra året så satt lilla Neo i vagn vid den här tiden.Och nu slår det mig att jag har nu följt din blogg i snart 1 år :D Och det är alltid lika trevligt att titta in till din blogg.Du är så himla kreativ och påhittig och du har så fina bilder och intressanta saker du skriver om.



Hoppas att allt är bra med er så här på vår kanten kramar till er

2010-04-11 | 10:21:32
Laila

Tänk att förra året så satt lilla Neo i vagn vid den här tiden.Och nu slår det mig att jag har nu följt din blogg i snart 1 år :D Och det är alltid lika trevligt att titta in till din blogg.Du är så himla kreativ och påhittig och du har så fina bilder och intressanta saker du skriver om.



Hoppas att allt är bra med er så här på vår kanten kramar till er

Katarina & Neo

Ser härligt ut och vara ute ocg arbeta

2010-04-11 | 13:13:17
http://www.wiggo.org
Therese - Pyssel och Design

Härligt med trädgårdsbestyr, så skönt nu när våren kommit så man kan vara ute och pyssla!

Ska bli spännande att se presenten :)

2010-04-13 | 00:18:53
http://pysselochdesign.blogg.se/