Fullspäckad dag!

Ja idag har det varit en fullspäckad dag minsann. Åkte ju som sagt bussen in till Ninnis gympa, till Ninnis stora förtjusning. Konstigt nog så kostade bussen 36 kr enkel tur, för hela vår familj. Ungarna åker gratis (upp till 7:år) och en vuxen kostar 20 kr styck - vilket borde bli 40 kr.

Men, så fanns det nåt som hette familjebiljett som kostade 36 kr. Bra för oss, men som sagt - konstigt! :p



Gympan gick lite blygsamt de första 10 minuterna, sen blev Ninni varm i ballerinadräkten och skuttade på som aldrig förr. Ja, när gympapasset var slut var jag alldeles svettig! Och vi som inte hade några handukar med oss..


Jag som inte trodde man blev SÅ svett av att gympa med 2-3 åringar! Ja, chiiii fick jag :p


Så, nästa lördag är det vi som köper terminskort! Wohoo!




Efter gympan gick vi hem till min mamma som bjöd på helt fantastisk lunch. Eftersom hon stöttar mig till 120 % på min "gi-resa" hade hon gjort en lunchtallrik, bara för mig! Tack snälla mamma! *älskar dig* :)



Fredrik, Ninni och Neo fick kall spaghettiröra med korv och köttbullar, mumsigt värre! Till efterrätt blev det glass!



Sen blev det bus och lek med morbror Joel och hans flickvän Anna. Mys eftersom vi ses så sällan... Sen var det dags att gå bort till bussen igen, för att åka hemåt. Hann knappt innanför dörren då barnens farmor och farfar knackade på dörren. Ännu mer lek, fika och bus!



Sen var det middag (rester från gårdagens tacos) och ett bad för ungarna som gällde. Lördagsgodis och bompa (eller DUMPA, som Ninni säger hihi) innan läggdags - och nu har jag och Fredrik precis kollat klart på "Bring It On" som gick på 5:an.




Nu blir det "braveheart" innan det är dags för sängen. Den är ändå 3 timmar lång så.... :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Evelina

Bring it on är bra! Det finns ju en fortsättning, men det är inte ens samma skådespelare:( Härlig mat din mamma gjort då, vas go hon är:) Ha en trevlig kväll!

2009-09-12 | 23:29:12
http://evelinalinnea.blogg.se/
Ankizz med Jonathan

Va roligt att gympan gick bra :)

Vi ska testa familje gympa till våren då Jonathan blir 3.

Kram!

2009-09-12 | 23:43:07
http://ankizz.spaces.live.com/
Agnieszka -2 barnsmamma

Vad roligt att jumpan var uppskattad! Och vad gullig din mamma är som lagar så good lunch åt dig!



kramis

2009-09-13 | 14:04:11
http://agnieszka.blogg.se/