Jomenvisst

Gick och la mig direkt efter inlägget igår, vilket innebar att jag somnade kring 20.00 - och vaknade 06.oo = 10 timmar! Om jag inte är utsövd nu så vet jag inte vad! :p


Ändå skönt att logga in här på bloggen mötas av att det är fler än jag som känner som jag gjorde igår, ibland.


Ja, ibland önskar jag att jag var en bläckfisk, men en massa armar! Tänk, då hade jag kunnat packa haileysordrar, fixat disk, vikt tvätt och samtidigt kunna leka med Neo på golvet och läst den där sagan för Ninni.

Mmm... men och andra sidan, hur delaktig hade man varit? Jag menar, man hade ju ändå bara haft ett huvud...



Jaja, huvudsaken är ju att det blir bättre efter en sån där svacka. Och idag känns det faktiskt lite bättre, fast jag har miljoner saker som ska göras.

Fast trots alla miljoner "måsten" så har jag ändå bestämt date med kompisen Malin & hennes son Olof, inne i stan. På biblioteket för att vara exakt. Biblioteket har nämligen tummetott-stund idag. 

 





Tummetott!

Sånger, ramsor och en och annan bok för de allra minsta. För barn 1/2-1 1/2 år med förälder!

Tid: Torsdagar i udda veckor kl. 10.30

Stadsbibliotekets barnavdelning.

Ingen avgift eller förhandsanmälan. Tid ca 30 min.

Efter våra 30 minuter är ni välkomna att dröja kvar för att läsa, leka och umgås bland böcker och kuddar i vår barnavdelning! Automat med varma drycker  finns på entréplanet!


Vill du läsa en artikel om tumetott? Kolla HÄR!



Japp, detta får bli en av mina & Neos höstaktiviteter. Så, hela hösten lär vi gå dit.

Vill DU också hänga med? :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Oj, oj...Du ska inte känna en sån press att allting ska vara så tiptop hela tiden. Och att framför allt inte DU kan ta hand om ett helt hushåll, företag och 2 st barn! Dra nytta av att du har en man ;-)Låt honom oxå dra ett några strå till stacken! :-)Jag blir lite avis att du ändå har en man som ni delar avsvaret med. Jag är ensam med min dotter och ingen avlastning förutom när hon är på dagis, och jag på jobbet. Annars dygnet runt alltid.

Så ta´t lugnt och njut och ha det trevligt :-) Inte behöver man stressa runt om tvätten inte blir vikt en dag? Hoppas det känns bättre efter den goda sömnen! Ha en skön dag och kram på er!

2009-09-10 | 08:34:08
http://mammamuochlillfis.blogg.se/
Emelie

Låter jättemysig, sånt hade jag med velat gå på om jag hade barn :)

2009-09-10 | 10:17:10
http://emeliecharlott.blogg.se/
Sonja

Inte hänga med dit.... men vi kanske du ,jag ,ida och ida kunde ta leklandet nån Måndag?



så kan barnen busa !

2009-09-10 | 10:44:20
http://rockabybaby.blogg.se/