Haha vad komiskt!

Komiskt, att just som man lägger ut sånna bilder på bloggen (syftar på lek-bilderna!) - så får man besöksrekord :p Eller heeey, det kanske var just därför så många hittade hit? *alla var tvugna o se det med egna ögon? hihi


Hur som helst, Välkomna alla nya! :)



Nu är det snart dags att kila till dagis.. eller ja, vi ska ju inte vara där fören klockan o9.oo men innan dessa är det fullt upp. Frukost, 2 kids som ska kläs på och göras i ordning, en mamma som ska sminkas, frukost som ska dukas in, sängar som ska bäddas...
ja, ni vet! :p


Idag är det också en viktig morgon, faktiskt. Det är nu vid o9.oo jag får reda på hur vidare jag ska börja jobba nu i början på november, eller om det finns möjlighet att vänta tills årsskiftet. Allt hänger på dagisplats till Neo. Vi har fått godkänt om att han kommer in på samma dagis och avdelning som Ninni är på, i November.



Samtidigt som det känns otroligt skönt (att han fått plats på samma ställe som sin syster!) så känns det väldigt vemodigt - för mig som mamma. Han är ju min lilla prins ju..! med betoning på lilla.

Näe, jag känner mig minsann inte alls redo att klippa navelsträngen, börja jobba för att lämna min gosse i andras händer. Trots jag vet att det är i väldigt goda händer och att det endast gäller 50% (eftersom jag bara kommer jobba 50%) 



Så, bekräftelse från komunen om att chansen är oerhört liten att han inte får plats i januari, fick jag igår. Men, vi kom överrens om att jag ändå skulle prata med fröknarna på avdelningen det gäller, idag. Får jag samma bekräftelse från dom, så tänker jag chansa - och alltså stanna hemma till Januari



Håll nu tummarna!  

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


johanna

tjena!!

ååå jag vill gärna komma på nästa blogg träff!



du kommer du den 17???

kram

2009-09-08 | 10:43:28
http://bebisfisen.blogg.se/
Cecilia

Ser på din "party bilder" att vi har lika gardiner i våra vardagsrum! Ha en bra dag!

2009-09-08 | 10:50:11
http://skogscilla.blogg.se/