God Morgon

Tack för alla era söta komentarer, ska försöka hinna svara på dom idag. Likaså att lägga ut recept på sakerna i inlägget nedan. Orkade inte göra det igår... :p  


Igår kläckte Fredrik ur sig att han ska jobba natt i 2 veckor framöver nu. Det suger verkligen. Men, jag får väl tänka på alla goa pengar vi tjänar.. typ? Drygt som tusan i alla fall. Dessa två veckorna slutar han inte fören 11.00 så hela dagen blir förskjuten ännu mer än då han vanligtvis jobbar natt, och är tvungen att sova på dagen.

Men, det positiva är ju att han inte behöver sova lika många timmar, eftersom han hinner sova en del på natten - eftersom han inte börjar fören sent. Jaja, hur som helst är det väl bara att hålla ut... antar jag?




Ninni vaknade runt 6.oo idag så vi fick sovmorgon! Kors i taket.. Vanligtvis vaknar hon kring o5.oo och då är det bara att gå upp! Ändå lägger vi henne vid 19.oo och hon somnar efter godnattsagan en halvtimme senare...


Men, hämden är ljuv! Vänta bara tills du är runt 15 år och gör aaaaallt för att sova fram till lunch. Då ska mamma hämnas - det är en sak som är säker :D hihi



Nån frågade hur det går "med Ninni utan blöjor", och det finns egentiligen inte så mycket att säga om den saken. Ninni är en superduktig tjej som är totalt blöjfri sedan i slutet på sommaren.

Vi tog först bort blöjan på dagen, men nån dag senare ville hon inte ha nån till natten heller, så då chansade vi och tog bort den också.

Och sedan den natten har hon aldrig blöja längre. Inte ens när vi ska på "längre bilturer" osv, hon säger till när hon behöver gå på toa och fixar det galant! Sen att man kanske får leta upp en toa mitt i shoppinbgturen, det är smällar man får ta :p


Numera ska även kossan sitta på pottan, som är en upp och nervänd stapelgrej (vilken fantasi!) Ninni torkar och (lådsas) "häller ut" kossans kiss och bajs i toan, innan hon spolar. Precis som vi gör med hennes potta. Sötnosen.


Förresten är jag otroligt glad för att hon går på just pottan, och inte toaletten. För det första kan hon ju inte komma upp på toaletten själv, utan det hade behövts hjälp varenda gång - jisses, vilket spring det hade blivit!

En pall så hon når upp och sätta sig själv? Visst, men hålet är ju baouta stort för hennes lilla rumpestump! Sen släppa handen för att ta papper och torka sig? Näe hörrni, tack men nejtack.  Hade jag aldrig vågat!


Nu är det smidigt som tusan. Ninni går på pottan själv, när hon känner för det. Bajsar hon ropar hon att hon är klar, annars fixar hon att torka sig själv.. Nackdelen är att det ibland kan ligga kiss i pottan när folk hälsar på - då har vi inte sett det själva, eftersom Ninni inte säger till då det "bara är kiss"... :p 


Jikes! Vad långt det här blev haha. Och på tal om kiss och bajs, så har en viss liten lilleman gjort nr 2 *känner* 



Så, gotta go! :p 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Madde

Hon är ju kanonduktig.

kram

2009-09-21 | 08:24:18
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
perlan

Hej där,

Jaa du, jag har mina spioner ute i cybervärlden ;-) haha.. Jag får dagligen logg rapporter om vilka som varit inne på sidan, och då ser jag även om någon länkar :)

Sånt tycker jag är roligt så då brukar jag klicka mig in och kika lite :)



Skohornen borde komma vilken dag som helst. Trodde faktiskt det skulle ha kommit i förra veckan. Så jag väntar otåligt :)

Jag tog faktiskt inte in dom i rosa, trodde kanske att de skulle bli över sedan. Men jag tar gärna in dom om det finns intresse för det såklart :)



p.s Din "kopia-tavla" blev jättefin ;-)

Ha det så gott! /P

2009-09-21 | 09:02:02
http://www.perlan.org
sonja

Hejsan !

funderade på homeparty vill ni va med då?

2009-09-21 | 09:02:39
http://rockabybaby.blogg.se/
Laila

Hej Lina!

jag glömde mössorna hos min mamma i går :( jag vet min hjärna är för överarbetad just nu tror jag :D men mamma skulle försöka komma i håg att posta dom i alla fal.Så dom kommer någon gång under veckan.



Tänkte jag bara skulle säga det så du inte går och väntar på dom till i morgon :D



Kram Laila

Helena

Vad duktig ninni är som är utan blöja. Du vet väl att det finns såna där ringar man kan sätta på toan. På så sätt så blir hålet passande för en liten barnrumpa :) Hoppas allt är bra. Kram

2009-09-21 | 09:25:52
http://yeshelena.blogg.se/
Agnieszka -2 barnsmamma

Det finns ju sånnah ära ringar som man sätter på toaletten så det blir ett mindre hål... vi har sån för nova, och det funkar toppen!

kramis

2009-09-21 | 10:25:18
http://agnieszka.blogg.se/