En annan nivå

Japp, idag tog jag spinningen till en annan nivå. Nu är det minsann inte längre "Bas" som gäller utan "Medel". En mycket märkbar skillnad - betydligt jobbigare - och jag som trodde jag svettades som aldrig förr innan? Jag ångrar mig. På detta passet, svettas jag som aldrig förr :p



Var i alla fall extremt kul och musiken var kanon! Så, i morgon väntar ett nytt medium pass - jag längtar redan! 

3 dagar i rad med spinning, lär jag få ont i gumpen mån tro? :p



Förresten! På lördag kör jag familjegympan med Ninni som vanligt, men på söndag - nu ska ni få höra - ska jag testa på Afro power! Haha, har ingen aning om vad jag ger mig in på, men fy bubblan vad kul det ska bli! 


Nån som har varit på ett sånt pass, som vill dela med sig lite? Är det KuL? :)


Afro Power

Med inspiration från afrikansk dans har vi skapat ett medryckande och suggestivt pass med mycket rytmer och frigörande rörelser. Koreografin är enkel och lätt att ta till sig. Det är bara att härma och släppa loss känslan, låta trummusiken och dansstegen bli "ett". En skön helhetsupplevelse, som är uttrycksfull, kul och svettig och gränsar till meditativ på en och samma gång

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Nellie

Klart jag vet vad afro power är! :) Det är underbart frigörande och jobbigare än man kan tro. Normalt sätt tränar man barfota och det är skönt som omväxling tycker jag, skönt att låte fötterna vara fria. Du kommer känna det i nedre delen av ryggen för det är mycket yviga rörelser där man låter tyngdlagen råda. Hoppas du gillar det! Kram

2009-09-23 | 20:34:12