Dripp, dropp, dripp, dropp...

Idag regnar det ute. Himlen är alldeles tjock med gråa moln och det var verkligen svårt att komma ur sängen i morse. Tur man har en snäll sambo som gick upp med barnen och dukade fram frukost, så jag fick dra mig en stund till - innan vi åt frukosten ihop.


Nu är Fredrik på jobbet och eftersom han har en bit dit tog han såklart bilen, som han brukar. Precis i detta nu är det uppehåll och jag hoppas verkligen det är det när vi traskar till dagis.


Både jag och Neo saknar regnkläder. Hans bamse regnset var visst bara i strlk 74 (hoppsan!) så det är verkligen på tiden jag införskaffar ett nytt till honom. Helst innan det riktiga regnruskiga vädret sätter in!


Ninni har sina regnkläder på dagis men har fått ett superfint "höstset" från mormor och morfar, som hon får inviga idag. Det stöter i alla fall bort de få droppar som hinner falla på henne från och till vagnen... (och då hon går med sitt paraply, vilket hon självklart ska göra idag!)



Visserligen har vi också *såklart* regnskydd till vagnen så det ska nog gå bra ändå :)



Nehepp, nu ska jag göra lite nytta innan vi klär på oss och vandrar till dagis!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)