Glad 1:a advent!

Lilleman har hög feber och mår inte alls bra. 40 grader stannade den på i natt och han bara skrek och var ledsen. Vår älskade lilleman. Men han somnade om kort efter han fått en alvedonsupp. 
Så natten har varit till och från... 


Näsan rinner på honom och det inte alls samma glada Neo vi har här hemma idag. Just nu ligger han och sover... vi fick ställa in adventsfikan vi var bjudna på hos fam. Charlottendal. Typiskt...


Så här hemma har det mest pysslats och fejjats. Lite mer julsaker har kommit på plats, bla julgardinerna och ungarnas "tomtemöss" som sjunger och dansar.



Den stora hunden, som också sjunger, ylar och dansar, som barnen fick av mormor & morfar förra året - har också kommit upp ur förrådet. Gissa om den är poppis! Ungarna sitter som förtrollade, båda två! :)


Snart ska jag bege mig iväg till affären för att handla in div. saker till julbaket vi planerar att ha idag. Dock bara ett litet sådant. Pepparkakorna och det sparar vi till mina syskon är på hemmaplan. Då blir det pepparkaksbak för hela bunten, en hel dag, hemma hos mina päron - SÅ mys! :p


Men, lite knäck och kola ska givetvis göras. Likaså lite andra godsaker :)


Får se om det blir nån tur till stan för julskyltningen senare i eftermiddag. Beror på hur Neo mår såklart. Kanske åker bara jag & Ninni in. Eller så bryr vi inte oss om det över huvudtaget. Vi får se... !


Ja, en adventsfika har vi såklart hunnit med! 
 

GLAD FÖRSTA ADVENT på er! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carolina

Vilken rolig hund - bra när den underhåller barnen! ;) Så mysigt ni har det där hemma- härliga bilder! Hoppas liten kryar på sig snabbt. Kika gärna in och delta i min Julkalender som har premiär idag! Ha en fortsatt trevlig 1:a advent! Kram

2009-11-29 | 13:32:14
http://carolina1979.se
sarah med elin och filippa

hejsan!!

såg du att jag mailade dig om pengarna min internet bank kroglar så jag kan inte setta in pengar me jag kommer gärna förbi dig en sväng med pengar. förstår att du inte kan ligga ute med pengar.

snälla svara mig på mailen

mvh sarah

2009-11-29 | 14:57:41
maria

va mysigt ni verkar ha de på 1:a advent .. tråkigt att lillgrabben är dåligt, hoppas att han snart blir bättre!

2009-11-29 | 19:58:58
http://zigmagirl.blogg.se/
Lilla a

Vad mysigt ni har fått! Vi har tyvärr inte hunnit julpynta idag men hoppas kunna göra det imorgon.



Stackars din lille plutt. Hoppas han snart blir frisk! Det är det värsta som finns när de små inte mår bra.



Igår hade jag och några vänner pepparkaksbak med husbygge. Jag skall ha nytt bak om 14 dagar och skulle behöva lite tips och inspiration för vad jag skulle kunna göra bättre till nästa gång. Titta gärna in på min blogg heter gladdagboken.se och se vad du tycker.



Hoppas du får en bra vecka!



/Lilla a

2009-11-29 | 20:33:05
http://gladdagboken.se