Premiär!



Ninni och jag gick ut i trädgården vid 18-tiden, för att premiärsmaka hallonen som börjat mogna på våra buskar...



... jag smakade ett halvt och Ninni fick resterande 8-10 st som var mogna. Vi plockade också de få smultronen som var kvar. Smaskigt värre och de utgav sommarsmaker i allra högsta grad! Trots det ganska kalla och blåsiga vädret...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Oh, Gud va gott med hallon!

Dom absolut bästa bären.

När jag var liten var jag rätt dålig på att prata, det mesta började på D utom mitt namn eftersom jag kallade mig själv för Ninni. När dom andra skulle gå och plocka hallaon så sa jag: Ninni donto docka dallon (Ninni ocksåplocka hallon).

Våra smultron var inte mogna innan vi åkte. Undrar hur det ser ut hemma i trädgårdenefter att ha varit borta en dryg vecka. Om ett par dar är vi hemma. Då får vi se hur husvakten skött sig.

2009-07-11 | 21:09:34
http://justmintoo.blogg.se/